سلامتی و پزشکی

بهترین کتاب های اچ پی لاوکرفت؛ خالق کطولحو و پدر وحشت کیهانی

اچ پی لاوکرفت نامی آشنا در میان علاقه مندان به داستان های گمانه زن در ژانر وحشت است. نامی که بارها در میان بهترین آثار سینما در ژانر وحشت کیهانی دیده ایم؛ کتاب های لاوکرفت مملو از وحشت های بزرگ و غیرقابل درک است که در زیر جهانی ما در کمین هستند. موجوداتی...

25 فروردین 1403

بازی Hades چگونه یک مبارزه بی خاتمه را سرگرم کننده می نماید؟

در اینجا ایمایل برودر (Émile Brodeur)، یکی از بنیانگذاران Lucid Tales، استودیوی سازنده بازی Sally، شرح می دهد که بازی هیدس (Hades) چگونه یک مبارزه بی سرانجام را سرگرم کننده نموده است.

3 بهمن 1402

8 عادت غلط که سبب بروز سنگ کلیه می شود

بسته به شرایط بیمار، ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد درد وجود داشته باشد. نوشیدن آب زیاد برای دفع سنگ کلیه ضروری به نظر می رسد. درد شدید در پهلو، دردی که به قسمت تحتانی شکم و کشاله ران کشیده می شود، درد در هنگام ادرار، حالت تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به...

14 آبان 1402

چرت زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟

والدین اغلب نگران خواب بچه ها خود هستند و به این فکر می نمایند که ممکن است آنان کم یا زیاد بخوابند.

11 مرداد 1402

چهرۀ دختری که 9 هزار سال قبل در یک غار مرده بود

در سال 1993 بقایای یک انسان در غار تئوپترای یونان کشف شد که قدمتش به 9 هزار سال قبل می رسید. در سال 2018 تیمی از محققان چهرۀ او را بازسازی کردند.

10 تیر 1402

آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و جمعی از سفرا و دیپلمات های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک...

10 خرداد 1402

4 ترفند برای نگهداری از فضای سبز حیاط خانه

گیاهان علاوه بر بخشیدن فضای سبز و دلپذیر به محیط خانه، باعث افزایش جذب انرژی های مثبت و روحیه خوب افراد می شوند. اما نگهداری از آن ها اصول و قواعد خاصی دارد که اگر رعایت نشود باعث ازبین رفتن زیبایی فضای سبز شما خواهد شد.

8 خرداد 1402

همواره غذای تند نخورید!

افرادی که بیش از 50 گرم فلفل در روز مصرف می نمایند، دو برابر اندازه کاهش حافظه و مسائل فکری را تجربه خواهند کرد.

29 فروردین 1402

واکنش جالب پدیده پرسپولیس به حذف استقلال

گلزن جوان سرخ پوشان در خصوص رجحان 3 بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان، گفت: بچه ها برای کسب این برد خیلی زحمت کشیدند. هرچند خود من مصدومیت شدیدی قبل از این بازی داشتم، اما با یاری پزشکان تیم توانستم دست کم یک نیمه مقابل ملوان بازی کنم. خدا را شکر 3 امتیاز این بازی...

20 فروردین 1402

مجازات احتمالی بارسلونا با گزارش داوری ال کلاسیکو

تیم فوتبال بارسلونا نه تنها آخرین ال کلاسیکو فصل را در خانه 4 بر صفر به رئال مادرید باخت و از جام حذفی اسپانیا هم حذف شد بلکه ممکن است به خاطر اتفاقاتی که در حاشیه این بازی رخ داد، مجازات گردد.

17 فروردین 1402

جهان در برابر فرش ایرانی سر خم کرده است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر گشته، جهان در برابر فرش ایرانی سر خم کرده است.

10 فروردین 1402

افزایش 11 درصدی ترددهای نوروزی در جاده های کشور

از زمان شروع تعطیلات عید تا به امروز ورود و خروج 500 هزار وسیله نقلیه به استان اردبیل ثبت شد که افزایش 59 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

4 فروردین 1402

تعرفه کارشناسی خودرو در سال 1402

مردم معمولا ماشین دست دوم می خرند که با پرداخت هزینه کمتری نسبت به خودروی نو، ماشین دار شوند. خیلی خوب است، نه؟ لزوما نه! ماشین های دست دوم و حتی ماشین های نو (بله درست خواندید، ماشین های نو!) بهتر است حتما کارشناسی شوند تا بدانید خودرویی که می خرید چه ایرادهایی...

24 اسفند 1401

نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید.

14 اسفند 1401

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به اصفهان سفر می کند

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان از چند طرح راهبردی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است، دیدن خواهد کرد.

5 اسفند 1401

این سبزیجات کلسیم بدن را تأمین می نمایند

لبنیات منبع اصلی استخوان سازی است و هر فنجان شیر، 280 میلی گرم کلسیم دارد. اما شما می توانید برای کسب 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم مورد احتیاج روزانه از محصولات گیاهی نیز بهره ببرید.

2 اسفند 1401

برترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

اگر برای اسباب کشی برنامه ریزی درستی نداشته باشید و راهکارهای کاربردی آن را ندانید، بدون شک اسباب کشی بسیار طاقت فرسا خواهد بود. یکی از راهکارها و ترفندهای مهم، نحوه بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی است.

25 بهمن 1401

سیلی زنی؛ آیا این بدترین رقابت ورزشی دنیا است؟!

تغییر شکل عجیب صورت یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه به واسطه سیلی های دریافتی از رقیبش توجه کاربران را به سوی خود جلب نموده و البته بار دیگر نگرانی ها درباره پیامدهای سلامت این رقابت را پررنگ نموده است.

30 دی 1401

سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ، چه برنامه هایی برای بچه های خردسال مناسب است؟

استفاده از فضای دیجیتال زمان استانداردی دارد که ایده آل است و ممکن است دستیابی به آن سخت باشد پس بهتر است زمان فرزندتان را با حضور و انتخاب برنامه مناسب مدیریت کنید.

17 آذر 1401

به این 3 دلیل آرد حبوبات را در رژیم غذایی تان بگنجانید

حبوات منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از ریزمغذی ها هستند. متخصصان همواره توصیه می کنند حبوبات حداقل 2 وعده در هفته مصرف شوند. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن آرد حبوبات خواهیم پرداخت.

8 آذر 1401
تعداد: (265)