چهرۀ دختری که 9 هزار سال قبل در یک غار مرده بود

به گزارش وبلاگ پارسی، در سال 1993 بقایای یک انسان در غار تئوپترای یونان کشف شد که قدمتش به 9 هزار سال قبل می رسید. در سال 2018 تیمی از محققان چهرۀ او را بازسازی کردند.

چهرۀ دختری که 9 هزار سال قبل در یک غار مرده بود

به گزارش فرادید، غار تئوپترا در یونان یکی از شگفت انگیزترین سایت های باستانی در سراسر دنیا است. در این غار بقایایی از زندگی در دوره های مختلف تاریخی تا 130 هزار سال قبل را می توان یافت.

یکی از مهم ترین یافته های درون غار تئوپترا، بقایای یک دختر 15 تا 18 ساله بود که 7 هزار سال قبل از میلاد در یونان زندگی می کرد. پس از سال ها کار فشرده، در سال 2018 چهره این نوجوان از طریق دانشمندان بازسازی و نام آوگی (سپیده دم) برای او انتخاب شد.

به گفته مانولیس پاپاگریگوراکیس، استاد دانشگاه آتن، آوگی زنی است که در دوران میان سنگی (7000 سال پیش از میلاد) در غار تئوپترا زندگی می کرد. این دختر بر طبق مطالعات اجرا شده، احتمالا از فقر آهن و ویتامین رنج می برده و به دلیل مسائل مفصلی به سختی حرکت می کرده است.

پروفسور پاپاگریگوراکیس، متخصص ارتودنسی، از دندان های آوگی به عنوان مبنایی برای بازسازی کامل صورت او استفاده کرد. با توجه به فقدان شواهد قابل توجه، بازتولید لباس ها، به ویژه مو های آوگی بسیار سخت بود. بازآفرینی چهرۀ آوگی در موزه آکروپولیس آتن به نمایش گذاشته شده است.

منبع: فرارو

به "چهرۀ دختری که 9 هزار سال قبل در یک غار مرده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهرۀ دختری که 9 هزار سال قبل در یک غار مرده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید