سیلی زنی؛ آیا این بدترین رقابت ورزشی دنیا است؟!

به گزارش وبلاگ پارسی، تغییر شکل عجیب صورت یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه به واسطه سیلی های دریافتی از رقیبش توجه کاربران را به سوی خود جلب نموده و البته بار دیگر نگرانی ها درباره پیامدهای سلامت این رقابت را پررنگ نموده است.

سیلی زنی؛ آیا این بدترین رقابت ورزشی دنیا است؟!

وبلاگ پارسی - مسابقات سیلی زنی یا چک زنی طی چند سال گذشته شاهد افزایش محبوبیت خود بوده اند! اما برگزاری این مسابقات منتقدان و مخالفان بسیاری نیز دارد که در درجه نخست به مسائل سلامت مرتبط با آن اشاره دارند. به تازگی، ویدئویی از مسابقات سیلی زنی RXF Slap Fighting Championships در رومانی منتشر و به سرعت در شبکه های اجتماعی وایرال شد.

تغییر شکل عجیب صورت یکی از شرکت نمایندگان در این مسابقه به واسطه سیلی های دریافتی از رقیبش توجه کاربران را به سوی خود جلب نموده و البته بار دیگر نگرانی ها درباره پیامدهای سلامت این رقابت را پررنگ نموده است.

در این مسابقه، سورین کومسا (Sorin Comsa) سیلی ویرانگری از آلکساندرو گورچیکا (Alexandru Gorczyca) دریافت می نماید، اما همچنان روی پای خود باقی می ماند. نکته قابل تامل در این کلیپ تغییر شکل سمت چپ صورت کومسا بوده که متورم و خون آلود شده است. به رغم این شرایط، وی پیروز شد تا برنده این مسابقات شود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

آشنایی با مبارزه سیلی زنی

به نظر می رسد ریشه رقابت های سیلی زنی به کشور روسیه باز می شود، اگرچه تایید آن سخت است. شرکت نمایندگان در این مسابقه به نوبت به صورت یکدیگر سیلی می زنند تا در نهایت یکی از آنها ناک اوت شده یا از ادامه مسابقه کنار بکشد. مردان و زنان در این مسابقات شرکت می نمایند.

رقابت های سیلی زنی در سال 2017 و با راه اندازی لیگ SlapFIGHT Championship در برانسون، میسوری به صورت رسمی در آمریکا شروع شده است.

قوانین مبارزه سیلی زنی

مفهوم مسابقه سیلی زنی ساده است: رقیب خود را ناک اوت کن یا وی را وادار کن از ادامه مسابقه کنار بکشد.

قوانین کلی این مسابقه عبارتند از:

مبارزه به وسیله سه داور قضاوت می شود که دو نفر از آنها به طور مستقیم شاهد مبارزه و یک نفر صحنه های تکرار را آنالیز می نماید.

هر مبارز که وارد میدان می شود باید دارای گارد دهان و محافظ گوش باشد.

مبارزه در سه راند (در بعضی رقابت ها تا 10 راند) برگزار می شود. در هر راند مبارز یک ضربه به حریف وارد می نماید.

افرادی به عنوان پشتیبان باید در کنار مبارز و داوران حضور داشته باشند تا از زمین خوردن احتمالی مبارز پس از دریافت سیلی جلوگیری نمایند.

پیش از وارد کردن ضربه، مبارز باید دست خود را با پودر تالک آغشته کند.

موقعیت پاها باید پیش، حین و پس از وارد کردن سیلی ثابت باقی بماند.

داوران تصمیم نهایی و غیر قابل بازگشت را اتخاذ می نمایند.

از جمله موارد ممنوعه در مبارزه سیلی زنی می توان به ضربه زدن به شقیقه، چشم ها، بینی، گوش ها یا ناحیه حنجره اشاره نمود. فردی که سیلی می خورد نیز نباید پیش از دریافت ضربه حرکت نموده یا خم شود. استفاده از روان نماینده ها، مواد و محرک ها نیز مجاز نیست.

آسیب ها و آثار بلند مدت

در شرایطی که مسابقات سیلی زنی طرفداران خاص خود را دارد، افراد بسیاری نیز منتقد و مخالف آن هستند. منتقدان بر این باورند که مبارزه سیلی زنی یک ورزش بی معنی است و خطرات غیر ضروری برای سلامتی شرکت نمایندگان دارد.

در مسابقات ام ام ای، بوکس و ورزش های رزمی دیگر، مبارزان همیشه توانایی دفاع و محافظت از خود را دارند. اما در مبارزه سیلی زنی جنبه دفاع حذف می شود و شاهد وارد آمدن ضربات سنگین بر قسمت سر دو شرکت نماینده هستیم.

ضربه های مکرر به سر از هر نوعی که باشد موجب آسیب تماشا مغز می شود. ضربات مکرر به سر اثر منفی بر سلامت روانی فرد خواهد داشت. افزون بر این، ضربه سیلی می تواند موجب پارگی پرده گوش و آسیب تماشا شنوایی شود.

منبع: عصر ایران

به "سیلی زنی؛ آیا این بدترین رقابت ورزشی دنیا است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلی زنی؛ آیا این بدترین رقابت ورزشی دنیا است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید