چرت زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟

به گزارش وبلاگ پارسی، والدین اغلب نگران خواب بچه ها خود هستند و به این فکر می نمایند که ممکن است آنان کم یا زیاد بخوابند.

چرت زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟

به گزارش ارث، به تازگی گروه تحقیقاتی از دانشگاه آنگلیا انگلستان مواردی ارائه نموده که ممکن است بعضی از نگرانی های والدین را در خصوص ساعات چرت بچه هاشان کاهش دهد. این مطالعه نگاهی مجذوب نماینده به الگو های خواب نوزادان دارد و به روشن شدن رابطه بین خواب و یادگیری در اوایل دوران کودکی یاری می نماید. این تحقیق بر این موضوع متمرکز بود که چگونه دفعات چرت زدن می تواند منعکس نماینده رشد و احتیاج های شناختی کودک باشد.

نتایج نشان می دهد که دفعات چرت زدن بچه ها منعکس نماینده احتیاج های شناختی آنان است. به عبارت دیگر، بعضی از نوزادان اطلاعات را در طول خواب به طور موثرتری تلفیق می نمایند و در نتیجه چرت های کمتری دارند، در حالی که بعضی دیگر با دایره لغات کمتر و مهارت های شناختی ضعیف تر ممکن است به چرت زدن مکرر احتیاج داشته باشند.

دکتر تئودورا گلیگا، محقق اصلی این طرح اظهار کرد که نگرانی والدین در خصوص الگو های خواب فرزندشان ممکن است نابجا باشد.

والدین نگران این هستند که بچه هاشان به مقدار سنشان چرت نزنند، یا به طور مکرر و طولانی چرت نزنند، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که چرت های مکرر کودک نشان دهنده احتیاج های شناختی فردی اوست. بعضی در تجمیع اطلاعات در طول خواب کارآمدتر هستند، بنابراین کمتر چرت می زنند.

گلیگا بعلاوه به ارتباط بین عملکرد شناختی و دفعات چرت زدن اشاره نمود که بچه های که دایره لغات کوچک تری دارند یا نمره پایین تری در سنجش عملکرد اجرایی دارند، بیشتر چرت می زنند.

این مطالعه عادات خواب 463 نوزاد بین هشت ماهه تا سه ساله را طی خانه نشینی سال 2020 آنالیز کرد. اطلاعات والدین در خصوص الگو های خواب بچه هاشان، توانایی آن ها برای تمرکز روی یک کار، حفظ اطلاعات در حافظه و ظرفیت زبانی مورد تحلیل و تجزیه قرار گرفتند.

یافته ها نشان می دهد که بچه ها احتیاج های خواب متفاوتی دارند؛ بعضی از بچه ها ممکن است در سنین پایین تر چرت بزنند، زیرا دیگر به آن احتیاج ندارند و بعضی دیگر ممکن است هنوز احتیاج به چرت زدن بعد از سه سالگی داشته باشند.

وی گفت: در بریتانیا، پیش دبستانی هایی که بچه ها سه تا پنج ساله را ثبت نام می نمایند، شرایطی برای چرت زدن ندارند. مراقبان باید برای مشخص احتیاج های خواب کودک از سن ذهنی کودک و نه سن تقویمی استفاده نمایند.

این یافته ها می تواند پیامد های قابل توجهی برای درک رشد نوزاد داشته باشد و ممکن است به راهنمای تحقیقات آینده در این زمینه یاری کند.

نتایج این تحقیق در مجله JCPP Advances منتشر شده است.

منبع: فرارو

به "چرت زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرت زدن چه تاثیری بر مغز دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید