نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ پارسی، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید.

نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید

داود آبیان، معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان زنجان اظهار کرد: در ماهنشان سالانه حدود 11 هزار تن ماهی فراوری می گردد و 750 مزرعه ماهی پروری در این شهرستان وجود دارد که کوشش می کنیم با توجه به ضرورت توجه به سلامت آحاد جامعه، با برگزاری این جشنواره ها و کارگاه های آموزشی، سرانه مصرف آبزیان را در شهرستان افزایش دهیم.

او بیان نمود: اهالی روستای بهستان با طبخ آبزیان به شیوه های بومی و پخت نان محلی از گردشگران که از نقاط مختلف به این روستای زیبا سفر نموده اند، پذیرایی نموده و شیوه های پخت آبزیان را آموزش دادند. فروش صنایع دستی، برگزاری مسابقه محلی و اجرای موسیقی محلی از دیگر جلوه های این جشنواره یک روزه محلی و فرهنگی بود.

نجفعلی عزیزی گفت: این جشنواره با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی از جمله فرمانداری، شهرداری، دهیاری روستای بهستان و سایر دستگاه ها برگزار گردید. در کنار نخستین جشنواره طبخ ماهی، تعدادی از بانوان هنرمند شهرستان فراوریات صنایع دستی خود را در این حوزه ها ارائه و به معرفی کارها و فعالیت های خود پرداختند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماهنشان اضافه نمود: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در سرانجام بعد از آنالیز فراوریات ارائه شده به وسیله داوران به نفرات برتر جوایزی اهدا شد که براساس نظر هیات داوران با توجه به مزه، طعم، روش پخت، تزیینات و غیره، صدیقه جعفری مقام اول، شوذب بابایی مقام دوم، فاطمه مرنگی مقام سوم را در نخستین جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه بهستان کسب کردند.

او گفت: صفر علی سیاه منصوری، مهدی زری، محدثه کوهی رستمی، مجید گنج خانلو و طرفی در نخستین جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان شایسته تقدیر شناخته شده و جوایزی را کسب کردند.

منبع: همگردی

به "نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید