طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی ، مجلسی و خوش طعم

به گزارش وبلاگ پارسی، رنگینک یک دسر مقوی و خوش طعم است که می توان برای پذیرایی از عزیزان تان آن را به صورت مجلسی تهیه و سرو کنید. پایه اصلی این دسر خوش طعم خرما،گردو و آرد سفید است اما در شهرهای مختلف آن را با روش های دیگری هم درست می نمایند. این دسر خوشمزه را علاوه بر آرد سفید با آرد نخودچی هم می توان درست کرد. شما در ادامه مطلب می توانید طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی را بخوانید تا این دسر مجلسی و خوش طعم را برای عزیزان تان به عنوان میان وعده به هنگام افطار در شب های ماه رمضان درست کنید.

طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی ، مجلسی و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه رنگینک با آرد نخودچی

  • آرد سفید یک پیمانه
  • خرما نصف پیمانه
  • روغن نصفه پیمانه
  • گردو نصف پیمانه
  • آرد نخودچی یک چهارم پیمانه
  • کره 250 گرم
  • پودر هل یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر پسته یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر قند یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر دارچین یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر نارگیل یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی

1. آرد را تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی ، آرد را دو تا سه بار در ظرفی جداگانه الک کنید. یک تابه نچسب روی حرارت میانه گاز گذاشته و روغن را داخل آن بریزید. بعد از آب شدن روغن، آرد را به آن اضافه کنید. حرارت را خیلی کم نموده و آرد را مرتب هم بزنید تا رنگ آن به سرخی برود و در نهایت طلایی گردد. حال کره را به آن اضافه و مجدد هم بزنید. رنگ طلایی آرد به قهوه ای تغییر پیدا خواهد نمود در آن لحظه، حرارت گاز را خاموش کنید. آش اوماج یکی از برترین گزینه هایی است که با آن در وعده افطار می توانید از میهمان هایتان پذیرایی کنید.

2. ادویه ها را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی باید تا خنک شدن آرد تفت داده شده صبر کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا آرد را به همراه پودر قند داخل آن بریزید و هم بزنید. در ادامه پودر دارچین، هل، نارگیل و پسته را هم اضافه و به خوبی هم بزنید. پیشنهاد ما به شما برای پذیرایی از میهمانان تان در شب های ماه رمضان درست کردن کاچی تبریزی است.

3. خرماها را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی باید هسته خرماها را با یاری چاقو و شکافتن آن ها بیرون بیاورید. خرماها را بشویید و آن ها را در سبد بریزید تا کامل آب شان گرفته و خشک شوند. خرماهای خشک شده را در ظرفی جداگانه ریخته و با یاری گوشت کوب آن ها را کمی له کنید. سپس گردوهای خردشده را هم به آن ها اضافه نموده و با یکدیگر مخلوط شان کنید. با وجود خرما در دسترس تان می توانید شیرخرما داغ مخصوص را برای میهمانی افطار درست کنید.

4. مواد را قالب بزنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی باید قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. یک سوم قالب را مخلوط آرد و کره تان را بریزید، یک سوم دیگر را با مخلوط خرما و گردو پر کنید. حال یک سوم به جای مانده قالب را مجدد با آرد پر کنید تا روی آن ها کامل پوشانده گردد. با پشت قاشق روی مخلوط را صاف نموده و فشار دهید. با این کار لایه های رنگینک تان به یکدیگر می چسبند. در نهایت کمی دارچین روی آن ریخته و قالب را برای یک ساعت در یخچال بگذارید. در کنار رنگینک از درست کردن حلوا ساده غافل نشوید.

5. رنگینک را سرو کنید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی باید قالب را از یخچال بیرون بیاورید. بعد از خارج کردن رنگینک از قالب، آن را در ظرف مورد نظر گذاشته و روی آن را پودر نارگیل و پودر پسته تزئین کنید. شما هم چنین می توانید با یاری یک چاقوی شیرینی پزی رنگینک را به هر شکلی که می خواهید برش بزنید و در ظرف تان بچینید. شله زرد با نشاسته ذرت را حتما در یکی از شب های ماه رمضان درست کنید.

نکات تکمیلی پخت رنگینک با آرد نخودچی

رنگینک شاید آسان ترین دسری باشد که هر زمان هوس کردید، می توانید به راحتی آن را در منزل درست کنید. این دسر مجلسی و خوش طعم را با رعایت نکات زیر بهتر می توانید درست کنید.

طرز تهیه رنگینک رولتی

شما در طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی به هر شکل و قالبی که بخواهید می توانید آن را درست کنید. یکی از این روش ها درست کردن آن به شکل رولتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. طرز تهیه رنگینک را به شکل بالا پیش ببرید سپس آن را روی یک کیسه فریزر یا کاغذ روغنی پهن کنید. حال آن را رول کنید و برای استراحت در یخچال بگذارید. در نهایت رنگینک را با یاری یک چاقوی تیز به هر صورت که می خواهید برش دهید. برای این مدل رنگینک، از خرمای درسته که با مواد میانی هم پرشده است می توانید بهره ببرید. طرز تهیه حلیم با گوشت مرغ در خانه را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

استفاده از خرما در تهیه رنگینک

در طرز تهیه رنگینک مجلسی باید از خرما بدون شیره بهره ببرید تا دسرتان انسجام کافی را داشته باشد. خرما رطب به علت نرمی اش مناسب تهیه رنگینک مجلسی نیست. اگر خرما خشک یا چسبنده است باید برای چند دقیقه آن را درون آب بگذارید تا خیس بخورند.

تزئین رنگینک

تزئین رنگینک با توجه به سلیقه هر فر می تواند متفاوت باشد اما شما در روشی ساده می توانید کمی پودرقند روی آن الک کنید. با یاری پودر دارچین خطوطی روی آن بیاندازید در نهایت با خلال پسته و پودر نارگیل اطراف آن را به دلخواه تزئین کنید. برای تزئین رنگینک مجلسی از شابلون هم می توانید بهره ببرید. شما به جای خرمای له شده می توانید گردو را خرد نموده و وسط خرما بگذارید. دسر بلالیت یکی دیگر از دسرهای خوشمزه جنوبی است که درست کردن آن را بهتان پیشنهاد می کنیم. در نهایت برای سرو آن از ظروف لبه دار بهره ببرید.

استفاده از آرد نخودچی در تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی مناسب بچه ها و افراد میان سال است و به راحتی می توانند آن را هضم نمایند. آرد همه منظوره و آردگندم هم از دیگر آردهای مناسب تهیه رنگینک هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از آردگندم رنگ آن نسبت به دیگر آردها زودتر تغییر می نماید. آرد نباید خیلی تفت بخورد چراکه حرارت باید بسیار کم باشد تا آرد نسوزد و طعم آن تلخ نگردد. پیشنهاد ما به شما درست کردن زولبیا با نشاسته ذرت است که باید آن را حتما در وعده های افطاری امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی ، مجلسی و خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رنگینک با آرد نخودچی ، مجلسی و خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید