علم و تکنولوژی

استفاده از هوش مصنوعی برای رمزگشایی متن 2000 ساله سوخته پاپیروس

ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، استفاده از هوش مصنوعی برای رمزگشایی متن 2000 ساله سوخته پاپیروس صورت پذیرفت.

17 بهمن 1402

بازی Hades چگونه یک مبارزه بی خاتمه را سرگرم کننده می نماید؟

در اینجا ایمایل برودر (Émile Brodeur)، یکی از بنیانگذاران Lucid Tales، استودیوی سازنده بازی Sally، شرح می دهد که بازی هیدس (Hades) چگونه یک مبارزه بی سرانجام را سرگرم کننده نموده است.

3 بهمن 1402

بازی ترسناک World of Horror مهر ماه عرضه می گردد؛ تریلر نو آن را دیدن کنید

استودیوی Panstasz به تازگی در کنار انتشار تریلری، پس از تقریبا 3 سال دسترسی زودهنگام، از تاریخ انتشار بازی ترسناک و نقش آفرینی World of Horror رونمایی نموده است.

24 خرداد 1402

آمادگی ایران برای همکاری با آفریقا در حوزه فناوری و مالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و جمعی از سفرا و دیپلمات های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک...

10 خرداد 1402

ارزش این کاغذها از طلا بیشتر است!

دو مورد از با ارزش ترین اسناد تاریخ حراج که با قیمت 6.5 میلیون دلار در سال 1943 و 13 میلیون دلار در سال 2021 فروش رفتند متعلق به اینشتین است، اما اکنون در کمتر از 24 ساعت پیش از انتها حراج، مبلغ پیشنهاد شده تنها 110 هزار دلار است.

21 اردیبهشت 1402

پاسخ به یک پرسش خنده دار، پر شدن حافظه باعث افزایش وزن موبایل می گردد؟

گجت نیوز نوشت: میلیاردها کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارند که برایشان هر روز سوالات متفاوتی درباره عملکرد و ویژگی های موبایل شان پیش می آید. بعضی از این سوالات قابل پیش بینی و ساده هستند اما بعضی دیگر به قدری عجیب هستند که با شنیدن آن ها شاید نتوانید...

23 فروردین 1402

6 تلویزیون 4K با ابعاد 50 اینچ که برای گیمینگ می توانید بخرید

پیش تر از تلویزیون ها صرفا برای مشاهده فیلم و سریال و سایر محتواهای تصویری استفاده می شد، اما با پیشرفت روزافزون دنیای تکنولوژی، تلویزیون های گیمینگ با رزولوشن 4K نیز تولید و روانه بازار شده اند تا گیمرها از انجام بازی های روز دنیا در یک نمایشگر باکیفیت...

16 فروردین 1402

یادگیری و آموزش در خانه با پلتفرم MasterClass ال جی

در ماه جاری، دارندگان تلویزیون های هوشمند ال جی می توانند در سراسر دنیا به پلتفرم MasterClass دسترسی داشته باشند، پلتفرمی آنلاین که در آن هر کسی می تواند از برترین افراد دنیا در طیف گسترده ای از موضوعات بیاموزد. همین نیز به مشتریان ال جی اجازه می دهد تا مستقیما...

10 فروردین 1402

حلقه غول پیکر سئول، چشم لندن را کوچک جلوه می دهد! ، عکس

ایسنا نوشت: کره جنوبی در طرح موسوم به حلقه سئول، ساخت یک چرخ وفلک بزرگ را مد نظر دارد که انتظار می رود از چرخ وفلک های مشهور دنیا پیشی بگیرد.

27 اسفند 1401

موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

چت بات YouChat درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب ها می گیرد و می تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

11 اسفند 1401

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به اصفهان سفر می کند

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان از چند طرح راهبردی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است، دیدن خواهد کرد.

5 اسفند 1401

برترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

اگر برای اسباب کشی برنامه ریزی درستی نداشته باشید و راهکارهای کاربردی آن را ندانید، بدون شک اسباب کشی بسیار طاقت فرسا خواهد بود. یکی از راهکارها و ترفندهای مهم، نحوه بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی است.

25 بهمن 1401

درخواست برای حذف تیک تاک از اپ استور و گوگل پلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این اپلیکیشن که هم اکنون در دستگاه های دولت فدرال ممنوع شده، به دلیل نگرانی های مربوط به احتمال سواستفاده دولت چین از اطلاعات کاربران آمریکایی با نقدها شدیدی روبرو است.

17 بهمن 1401

رونمایی از لندکروز برقی چینی!

بی وای دی U8 به واسطه این پیشرانه های قدرتمند می تواند ظرف مدت 3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای این شاسی بلند آفرودی سیستم کنترل گشتاور برداری پیشرفته نیز در نظر گرفته شده که به شکل الکترونیکی سامانه چهار چرخ محرک را کنترل...

22 دی 1401

غار مجذوب کننده کتله خور ، غاری زیبا در خدابنده زنجان

اعضای باشگاه نیرو راستی برای اولین بار توانستند در بهار1331 غار کتله خور در خدابنده زنجان را کشف کنند و از این غار تماشا کنند . در جنوب قیدار و در 80 کیلومتری آن در شهرستان خدابنده استان زنجان واقع شده است. اگر از استان همدان به سمت شمال حرکت کنی با طی مسیری...

20 دی 1401

وزیر دولت اوباما به شرکت لیفت پیوست ، روشی هوشمندانه برای سیاستگذاری های بلند مدت

آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل دولت اوباما به عنوان افسر سیاستگذاری های امنیتی شرکت لیفت انتخاب شد. وی در نقش مشاور ارشد مدیرعامل لیفت در امور امنیتی ایفای نقش خواهد نمود.

9 دی 1401

سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ، چه برنامه هایی برای بچه های خردسال مناسب است؟

استفاده از فضای دیجیتال زمان استانداردی دارد که ایده آل است و ممکن است دستیابی به آن سخت باشد پس بهتر است زمان فرزندتان را با حضور و انتخاب برنامه مناسب مدیریت کنید.

17 آذر 1401

بمب افکن راهبردی رادارگریز B، 21 Raider آمریکا برای اولین بار رونمایی شد

نورتروپ گرومن در ارائه ای طولانی، بمب افکن راهبردی هسته ای رادارگریز B-21 Raider نیروی هوایی ایالات متحده را که از مدت ها پیش انتظارش می رفت را نرونمایی کرد. B-21 Raider جایگزین همه بمب افکن های سنگین موجود در موجودی آمریکایی خواهد شد.

13 آذر 1401

معرفی اولین موبایل با قدرتمندترین پردازنده جهان

زومیت نوشت: گزارشی تازه نشان می دهد ردمجیک 8 پرو احتمالاً به زودی به عنوان اولین گوشی گیمینگ مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی خواهد شد.

1 آذر 1401

بیماران دیابتی در انتظار اجرایی شدن مصوبه شورای عالی بیمه درباره بسته خدمات دیابت

با وجود بازنگری در بسته خدمات دیابت و تصویب آن در شورای عالی سلامت، قریب به یک سال است که منتظر اجرایی شدن این مصوبه است، اما کوشش هایش همچنان بی نتیجه مانده است.

23 آبان 1401
تعداد: (199)