معرفی سریال علمی، تخیلی Quantum Leap

به گزارش وبلاگ پارسی، حدود سی سال پیش قسمت پایانی سریال جهش کوانتومی (Quantum Leap) پخش شد اما حالا شبکه ان بی سی در پی احیا این سریال و ساخت ادامه آن است و در این مطلب به معرفی این سریال تازه می پردازیم.

معرفی سریال علمی، تخیلی Quantum Leap

سریال اصلی جهش کوانتومی اثری در ژانر ماجراجویی، کمدی، درام و علمی-تخیلی بود که برای پنج فصل پخش شد تا اینکه در سال 1993 میلادی به سرانجام مبهم خود رسید. حالا این سریال تازه میخواهد تا همان حس و روح سریال اصلی را درون خود حفظ کند و در عین حال، مسائل فرهنگی و تکنولوژی داخل داستان را برای بیننده های قرن بیست و یکم به روز نماید. اینکه آیا این سریال تازه می تواند همانند اثر اصلی بیننده های زیادی را به خود جلب کند، سوالی است که برای پاسخ به آن باید منتظر پخش سریال بود.

داستان سریال Quantum Leap

سریال جهش کوانتومی داستان دکتر سم بکت با بازی اسکات باکولا (Scott Bakula) را روایت می نماید که کوشش بسیاری دارد تا سفر در زمان را ثابت کند و همین نیز باعث می شود تا او به عنوان اولین نمونه آزمایشی به درون یک شتاب دهنده کوانتومی برود و به گذشته سفر کند.

سم پیروز شده تا به گذشته سفر کند اما اکنون درون بدن افراد دیگر قرار گرفته است. او برای خودش و بعلاوه دوست و راهنمایش به نام دریاسالار آل کالاویچی با بازی دین استاک ول (Dean Stockwell) عادی به نظر می رسد اما در حقیقت در بدن فرد دیگری قرار گرفته است و حالا باید با زندگی این افراد خودش را وفق بدهد تا راه حلی برای اصلاح اشتباه محاسباتی خودش پیدا کند. پس از پنج فصل و داستان های متعدد، سریال اصلی جهش کوانتومی با این جمله به سرانجام رسید که دکتر سم بکت هیچ گاه به زمانه خودش بازنگشت.

در سریال نو جهش کوانتومی، دکتر بن سئونگ با بازی ریموند لی (Raymond Lee) بار دیگر پروژه سفر در زمان را آغاز می نماید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این ماشین زمانی بدست بیاورد که دکتر بکت ساخته است اما او به طور اتفاقی به زمان گذشته جهش می نماید و حالا تیم او باید دلیل این اتفاق را پیدا نمایند. در این بین نیز آدیسون آگوستین با بازی کیتلین باست (Caitlin Bassett) پیروز می شود تا با یک تکنولوژی با دکتر بن سئونگ در گذشته ارتباط برقرار کند و این، تنها راه ارتباطی او با آینده محسوب می شود.

بازیگران سریال Quantum Leap

بر خلاف سریال اصلی که بیشتر اتفاقاتش در گذشته رقم می خورد، این سریال تازه قرار است بیشتر به زمان حال بپردازد و اتفاقات بیشتری را برای بیننده ها به نمایش بگذارد. این به معنای آن است که بر خلاف سریالی اصلی که تنها بازیگران اصلی آن اسکات باکولا و دین استاک ول بودند، بیننده ها شاهد بازیگران اصلی بیشتری در این سریال تازه هستند.

همانطور که در بالا ذکر شده بود، ریموند لی قرار است نقش اصلی سریال جهش کوانتومی به نام دکتر بن سئونگ را بازی کند. او فیزیکدانی برجسته در زمینه کوانتوم است و کنجکاوی او نیز باعث استفاده بدون مجوز از ماشین زمان باقیمانده از دکتر بکت و ادامه اتفاقات می شود. ریموند لی سابقه بازی در سریال رسوایی (Scandal)، سریال خانواده مدرن (Modern Family) و سریال فیلادلفیا همواره آفتابی است (Its Always Sunny in Philadelphia) را در کارنامه خودش دارد و یکی از بازیگران اصلی سریال موتسارت در جنگل (Mozart in the Jungle) و سریال اینجا و اکنون (Here and Now) به شمار می رود.

هربرت ویلیامز مسئول پروژه جهش کوانتومی است و همواره نیز سعی دارد تا مافوق های خودش را راضی نگه دارد و به همین خاطر نیز با اعضای تیم این پروژه سرشاخ می شود. ارنی هادسون (Ernie Hudson) این نقش را در سریال بازی می نماید که بیشتری برای نقش آفرینی در فیلم شکارچیان ارواح (Ghostbusters) شناخته می شود. او سابقه بازی در سریال خیابان های داغ (Hot Streets) و سریال اوز (Oz) را نیز در کارنامه خود دارد.

میسون الکساندر پارک (Mason Alexander Park) در سریال جهش کوانتومی نقش ایان رایت را بازی می نماید که مسئول برنامه نویسی پروژه و مسئول ابرکامپیوتر هوش مصنوعی ای به نام زیگی است. این بازیگر اخیرا در سریال کابوی بیباپ (Cowboy Bepop) نقش آفرینی نموده و در سریال سندمن (The Sandman) سرویس آنلاین نتفلیکس نیز حضور داشته است.

نانریسا لی (Nanrisa Lee) دیگر بازیگر حاضر در سریال جهش کوانتومی است که نقش کارشناس امنیت دیجیتالی به نام جن چو را بازی می نماید و وظیفه دارد تا دلیل جهش غیرمجاز دکتر بن را پیدا کند. او سابقه بازی و تهیه نمایندگی سریال های بزرگی همانند سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) و سریال وست ورلد (Westworld) را در کارنامه خودش دارد. کیتلین باست (Caitlin Bassett) نیز نقش تنها رابط دکتر بن با زمان حاضر به نام آدیسون آگوستین را بازی می نماید. او قبلا در ارتش خدمت نموده و سابقه جنگی نیز دارد.

تاریخ پخش سریال Quantum Leap

پخش فصل اول سریال جهش کوانتومی از تاریخ 19 سپتامبر سال 2022 میلادی (دوشنبه 28 شهریور 1401) از شبکه ان بی سی آغاز می شود و روز بعد از آن نیز در سرویس آنلاین پیکاک عرضه می شود. در حال حاضر تعداد قسمت های فصل اول این سریال معین نیست.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "معرفی سریال علمی، تخیلی Quantum Leap" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سریال علمی، تخیلی Quantum Leap"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید