هر آنچه از فیلم ترسناک Consecration باید بدانید

به گزارش وبلاگ پارسی، راهبه ها همواره منبع الهام بسیار خوبی برای خلق فیلم های ترسناک با موضوعات مذهبی به شمار می روند و تا به امروز نیز در دنیای سینما فیلم های متعددی با موضوع راهبه ها ساخته شده اند. از جمله این فیلم ها نیز می توان به فیلم ورونیکا (Veronica) و فیلم به صلیب کشیدن (The Crucifixion) محصول سال 2017 اشاره نمود.

هر آنچه از فیلم ترسناک Consecration باید بدانید

فیلم ترسناک طعمه شیطان (Prey for the Devil) یکی دیگر از همین دست آثار به شمار می رود که در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. یکی از جدیدترین ساخته های کمپانی IFC فیلم تقدیس (Consecration) است که در ماه فوریه سال 2023 میلادی روی پرده سینماها اکران می گردد و در این مطلب به معرفی آن می پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم تقدیس نه تنها بر موضوع داستانی ترسناک و مذهبی است بلکه ما را به یاد فیلم هایی همانند جزیره شاتر (Shutter Island) محصول سال 2010 و فیلم درمانی برای سلامتی (A Cure for Wellness) محصول سال 2016 میلادی می اندازد، فیلم هایی که در آن، شخصیت اصلی به مکانی دورافتاده می رود تا پاسخ های خودش را پیدا کند اما در آنجا به دام می افتد، با ترس و وحشت روبرو می گردد و در نهایت به مرز دیوانگی می رسد.

در اینگونه فیلم ها، رازهای بسیار عمیقی فاش می شوند و روان شخصیت اصلی داستان همه چیز را زیر سوال می برد و همین نیز باعث فروپاشی وی می گردد. فیلم تقدیس یک صومعه برای زنان را به تصویر می کشد که در آنجا کارها و آیین های اسرارآمیز و شومی انجام می شوند. این فیلم ترسناک، وهم انگیز و آیینی است و به نظر می رسد که ترس و وحشت خوبی را برای بیننده ها به ارمغان خواهد آورد.

با اینکه بیشتر فیلم های ترسناک مذهبی بیشتر روی موجودات اهریمنی تمرکز دارند اما فیلم تقدیس بیشتر روی جنبه های ترسناک آیین های وحشیانه و رسومات بت پرستانه متمرکز شده است. در هر صورت، فیلم تقدیس با متمرکز کردن داستان خودش حول شخصیت های زن، قرار است داستان فمینیستی و ترسناک را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.

عوامل سازنده فیلم Consecration

سکان کارگردانی و نویسندگی فیلم تقدیس را کریستوفر اسمیت در دست دارد که بیشتر برای کارگردانی فیلم خزیدن (Creep)، فیلم اخراج (The Banishing) و سریال جدایی (Severance) شناخته می گردد. نیتن هالپرن وظیفه ساخت موسیقی متن این فیلم را در دست دارد و راب هارت و شاون مون نیز فیلمبرداران این اثر هستند.

داستان فیلم Consecration

فیلم تقدیس داستان فردی به نام گریس با بازی جنا مالون را روایت می نماید که پس از دریافت خبر خودکشی برادرش، به صومعه دورافتاده ای به نام کوه ناجی (Mount Saviour Convent) در اسکاتلند می رود، جایی که برادرش به عنوان کشیش فعالیت می نموده است. او در آنجا جسد برادرش را شناسایی می نماید اما متوجه زخم هایی می گردد که ناشی از سقوط نبودند. با تحقیقات بیشتر او متوجه می گردد که رازهای بیشتری در رابطه با خودکشی برادرش وجود دارد.

راهبه های این صومعه اسرار شومی دارند و بعضی از همین اسرار نیز مربوط به گذشته خود گریس هستند. او در ادامه از کشیشی واتیکانی به نام پدر رومرو با بازی دنی هیوستون یاری می گیرد اما او نیز چیزی را پنهان می نماید. در هر صورت، هر چه گریس بیشتر درون این رازها عمیق می گردد، بیشتر درون کابوسی تاریک و پنهان به دام می افتد.

بازیگران فیلم Consecration

جنا مالون بیشتر برای نقش آفرینی در فیلم شیطان نئونی (The Neon Demon)، فیلم های بازی های گرسنگی (Hunger Games) و فیلم انتبلوم (Antebellum) شناخته می گردد، در فیلم تقدیس نقش اصلی داستان به نام گریس را ایفا می نماید. دنی هیوستون دیگر بازیگر این فیلم به شمار می رود که نقش پدر رومرو را به تصویر می کشد. این بازیگر سابقه نقش آفرینی در سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story: Coven) و سریال یلواستون (Yellowstone) را در کارنامه خودش دارد.

بازیگر فیلم ضیافت (The Feast) یعنی استفان کنیاد نیز در فیلم تقدیس نقش برادر گریس به نام مایکل را بازی می نماید. او در تعدادی از صحنه های فلش بک فیلم حضور خواهد داشت. جنت سوزمان نیز دیگر بازیگر این فیلم ترسناک به شمار می رود که نقش راهبه ارشد به تصویر خواهد کشید. این بازیگر سابقه حضور در فیلم آنتونیوس و کلئوپاترا (Antony and Cleopatra) و فیلم راهبه های فراری (Nuns on the Run) را دارد.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم تقدیس نقش آفرینی می نمایند نیز می توان به الید فیشر در نقش راهبه ای به نام مگ، الکساندرا لوئیس، جولید اوباسالا، آنجلا وایت، اما هیکسون، ریچل ژوان براون، ایان پیری، تورن فرگوسن و ویکتوریا دونووان اشاره نمود.

تاریخ اکران فیلم Consecration

فیلم تقدیس قرار است در تاریخ 10 فوریه سال 2023 میلادی (آدینه 21 بهمن 1401) روی پرده سینماها اکران گردد. این فیلم پس از اکرانش در تاریخ 3 مارس روی سرویس آنلاین Shudder عرضه خواهد شد.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "هر آنچه از فیلم ترسناک Consecration باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از فیلم ترسناک Consecration باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید