موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

به گزارش وبلاگ پارسی، چت بات YouChat درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب ها می گیرد و می تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

موتور جستجوی You.com که سال گذشته میلادی با ادعای عرضه قابلیت های شخصی سازی بیشتر از رقبا راه اندازی شد، چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی YouChat را ارائه می نماید که امکانات مشابه با ChatGPT را در اختیار کاربران می گذارد.

چت بات YouChat چیست؟

چت بات You.com با نام YouChat بسیار شبیه به چت بات ChatGPT است که در چند وقت اخیر به معروفیت زیادی دست پیدا نموده. البته You.com می گوید چت بات آن ها می تواند پاسخ سؤالات روز را هم بدهد. برای مثال YouChat قادر است بگوید قهرمان جام دنیا 2022 قطر کدام تیم بوده، در حالی که اطلاعات ChatGPT محدود به سال گذشته است.

هوش مصنوعی YouChat می گوید او یک مدل زبانی بزرگ است که با مجموعه متنوعی از منابع شامل متون آنلاین، کتاب ها و تبادل نظر ها آموزش داده شده. You.com سپس از این اطلاعات استفاده نموده تا بتواند متن هایی روان شبیه مکالمات انسانی بسازد و قادر باشد که پاسخ سؤالات کاربران را به شیوه ای مناسب بدهد. این چت بات ظاهراً به صورت پیوسته در حال توسعه و بهبود است تا پاسخ های بهتری را به کاربران ارائه کند.

هوش مصنوعی YouChat چه امکاناتی دارد؟

برای استفاده از قابلیت ها و امکانات هوش مصنوعی YouChat، ابتدا باید وارد سایت You.com شوید و با زدن گزینه Sign Up در آن ثبت نام کنید. البته امکان استفاده از چت بات گفته شده، بدون ایجاد حساب کاربری هم وجود دارد؛ اما با محدودیت هایی همراه خواهد بود و بهتر است از ابتدا به سراغ ایجاد یک اکانت بروید تا تجربه بهتری داشته باشید. برای ثبت نام می توانید از ایمیل خود بهره ببرید یا با اکانت گوگل و اپل به عنوان جایگزین، وارد شوید.

بعد از ثبت نام در این سرویس، می توانید از امکانات هوش مصنوعی YouChat بهره مند شوید. به این منظور تنها کافی است تا در صفحه اصلی، عنوان گفته شده را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید. در ادامه به صفحه چت با هوش مصنوعی منتقل خواهید شد که در آن می توانید سوالات و دستور های لازم را وارد کنید.

اگرچه سایت You.com در قالب یک موتور جستجو فعالیت می نماید؛ اما چت بات آن تنها محدود به ارائه امکانات حول جستجو های کاربران نمی گردد و می تواند دستورات پیچیده تر را هم به انجام برساند. برای مثال در تصویر پایین از آن سوال نموده ایم که آیا می تواند یک ایمیل حرفه ای برای ما بنویسد. در ادامه چت بات نمونه یک ایمیل حرفه ای را نمایش می دهد. بعلاوه در ستون سمت راست صفحه، نتایج جستجوی مربوط به نگارش ایمیل حرفه ای نمایش داده می گردد که از صفحات مختلف در اینترنت جمع آوری شده اند.

مانند اغلب سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی، در صورتی که جزئیات بیشتری وارد کنید، نتیجه دقیق تری هم دریافت خواهید کرد. در تصویر پایین از هوش مصنوعی YouChat خواسته شده است تا یک ایمیل رسمی خطاب به یک همکار بنویسید تا در سرانجام هفته به جای کاربر، در سرکار حاضر گردد. همانطور که واضح است، متن ایجاد شده از ساختار و لحن مناسبی برخوردار است و حتی یک علت هم برای درخواست مطرح شده، بیان می نماید.

در صورتی که نتیجه ارائه شده به وسیله چت بات برای شما کاربردی نیست، می توانید دوباره دستور خود را وارد کنید یا کمی تغییر در آن ایجاد نمایید تا یک نتیجه نسبتاً متفاوت در اختیار داشته باشید. بعلاوه در گوشه پایینی سمت راست هر پاسخ، چند آیکن دیده می گردد که دوتای آن ها برای اعلام رضایت یا نارضایتی از نتیجه است. اعلام نظر درباره پاسخ ها از سوی کاربران، می تواند عملکرد چت بات را در بلند مدت بهبود ببخشد.

آیکن دیگر در محل گفته شده، برای دریافت لینک تبادل نظر است که در پنل سمت چپ هم تحت عنوان Share به چشم می خورد. کاربران می توانند با زدن این آیکن، لینک مربوط به دستور و پاسخ ارائه شده را دریافت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در صورتی که شخص دیگری، این لینک را در مرورگر خود باز کند، می تواند متن کامل تبادل نظری اجرا شده میان کاربر و هوش مصنوعی را مشاهده نماید. شایان ذکر است که برای نمایش متن تبادل نظر به وسیله لینک، نیازی به ساخت حساب کاربری وجود ندارد و بدون اکانت هم می توان به آن دسترسی داشت.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، یکی از جنبه های مثبت هوش مصنوعی YouChat در مقایسه با سرویس های مشابه مثل ChatGPT، امکان دسترسی آن به شبکه و بهره مندی از داده های آنلاین است. به همین سبب، کاربران می توانند سوالات بیشتری از این چت بات بپرسند و طیف کاربرد های آن، کمی گسترده تر است. در پایین، از بات پرسیده شده است که درباره سایت دیجیاتو به ما اطلاعاتی بدهد. در جواب حوزه فعالیت وب سایت، تعداد تقریبی بازدید های ماهانه آن در کنار بعضی اطلاعات دیگر به درستی از دیگر منابع جمع آوری شده و در اختیار کاربر قرار گرفته است.

برای ایجاد یک تبادل نظری نو، می توانید روی گزینه New chat از پنل سمت چپ سایت، کلیک کنید. بعلاوه در این قسمت، گزینه دیگری تحت عنوان History قرار گرفته است که با انتخاب آن، قادر خواهید بود به تاریخچه ای از تبادل نظر های اجرا شده با چت بات، دسترسی داشته باشید. در صفحه تاریخچه، می توان اولین پیغام ارسال شده در تبادل نظر همراه با تاریخ ارسال آخرین پیغام را مشاهده کرد. کاربران می توانند اقدام به حذف، ویرایش یا به اشتراک گذاری تبادل نظر های قدیمی خود هم کنند.

موتور جستجوی You.com از هوش مصنوعی تنها برای ارائه امکانات تحت چت بات به کاربران خود استفاده نمی نماید و قابلیت های مرتبط دیگری را هم در اختیار آن ها قرار می دهد. سرویس YouImagine یکی از همین ویژگی ها است که برای تبدیل متن به عکس کاربرد دارد. کاربران هنگام استفاده از آن، امکان انتخاب چندین مدل از جمله Stable Diffusion و Open Journey را دارند. قابلیت جداگانه ای هم برای بهبود رزولوشن تصاویر در نظر گرفته شده است که می تواند کیفیت عکس هایی با حداکثر حجم 512 کیلوبایت را بهبود ببخشد.

سرویس Code Complete یکی دیگر از قابلیت های موتور جستجوی You.com است که امکان کامل کردن کد های برنامه نویسی را دارد. البته نمی توان انتظار چندان زیادی از این ویژگی داشت و معمولاً در ادامه دادن کد های پیچیده، دچار مشکل می گردد؛ اما برای تکمیل کد های ساده، ولی طولانی، گزینه کاربردی به نظر می رسد.

YouWrite ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری است که می تواند متون با اهداف و مخاطبین مختلف را ایجاد کند. این سرویس در مقایسه با چت بات اشاره شده در بالا، کمی پیشرفته است و کاربر امکان دسترسی به تنظیمات گوناگونی را در آن دارد. برای مثال، پیش از ایجاد متن می توان نوع آن را از میان گزینه هایی مثل ایمیل، مقاله، پست شبکه اجتماعی و... انتخاب نمود.

بعلاوه امکان تعیین کردن لحن از میان محبت آمیز، شوخ، خنثی، حرفه ای و ترغیب کننده هم وجود دارد. گزینه ای اختیاری هم برای بیان نوع مخاطب در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند این قابلیت برخلاف موارد قبلی، به صورت پولی ارائه شده است و کاربران برای دسترسی به آن باید اقدام به خرید حساب پرمیوم کنند.

موتور جستجوی You.com و هوش مصنوعی YouChat در قالب افزونه اختصاصی برای مرورگر های مبتنی بر هسته کرومیوم مثل گوگل کروم و مایکروسافت اج هم در دسترس قرار دارند و علاقه مندان می توانند اقدام به نصب رایگان افزونه آن، روی مرورگر دستگاه خود کنند.

چت بات YouChat هم خطا دارد

با این حال، پاسخ های YouChat همواره درست نیست. برای مثال، این چت بات در جزئیات پاسخ به این سؤال که کدام تیم قهرمان جام دنیای 2022 شده است، محل و تاریخ برگزاری مسابقات را اشتباه اعلام می نماید. ChatGPT هم در گذشته به خاطر انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته بود. هر دو برنامه اطلاعات خود را از سطح وب دریافت می کنند و بسیاری از این داده ها دارای خطا هستند.

این چت ها بخشی از موج نو دنیای فناوری به سمت استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار بصری و مکتوب اند. این محصولات به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا نموده اند، اما مشکلاتی را هم با خود به همراه داشته اند. هر دو مدل زبانی نمونه اولیه ای از آینده مدل های هوش مصنوعی هستند. با این حال، هم بنیان گذار You.com باور دارد که عرضه YouChat در این وب سایت می تواند نقطه تمایز آن ها با گوگل باشد؛ اگرچه گوگل هم به تازگی سرویس بارد را به موتور جستجوی خود اضافه نموده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور جستجوی You.com و هرآنچه باید درباره آن بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید