AMD پردازنده های سری Ryzen 7020 را برای لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت معرفی کرد

به گزارش وبلاگ پارسی، AMD ساعاتی قبل از پردازنده های سری Mendocino Ryzen 7020 و Athlon 7020 برای لپ تاپ های کم مصرف و مقرون به صرفه قیمت رونمایی کرد. این پردازنده ها قرار است به عنوان رقبای پردازنده هایی مانند Core i3 اینتل انجام وظیفه نمایند.

AMD پردازنده های سری Ryzen 7020 را برای لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت معرفی کرد

سه تراشه تازه این خانواده با نام های Ryzen 5 7520U، Ryzen 3 7320U و Athlon Gold 7220U راهی بازار می شوند. توان مصرفی هر سه بین 8 تا 15 وات واقع شده است و از گرافیک Radeon 610M بهره می برند. دو مدل Ryzen از کش 6 مگابایتی، 4 هسته و 8 ترد استفاده می نمایند. از طرف دیگر مدل Athlon با کش 5 مگابایتی، 2 هسته و 4 ترد به دست کاربران می رسد. این پردازنده ها مبتنی بر معماری Zen 2 و لیتوگرافی 6 نانومتری هستند.

برای یادآوری باید بگوییم که Zen 2 معماری تازهی نیست و در سال 2019 معرفی شده. تازهترین معماری این شرکت Zen 4 نام دارد. به همین دلیل، طبیعتا قرار نیست پردازنده های موردنظر توان سخت افزاری بالایی ارائه نمایند و قرار است در لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت تعبیه شوند. ظاهرا ایسر میخواهد برای لپ تاپ های سری Aspire 3 از این تراشه ها استفاده کند که مدل های فعلی این لپ تاپ با قیمت زیر 400 دلار به فروش می رسند.

AMD مدعی شده که این تراشه ها می توانند عمر باتری 12 ساعته را برای لپ تاپ های موردنظر امکان پذیر نمایند. بعلاوه این شرکت ادعای شکست Core i3 در زمینه بهره وری و مولتی تسکینگ را هم مطرح نموده است. گرافیک Radeon 610M هم احتمالا برای اجرای بازی ها عملکرد بهتری ارائه می نماید ولی در کل چنین لپ تاپ هایی قاعدتا مناسب گیمینگ نیستند.

در همین رابطه با تغییر رویکرد AMD برای نامگذاری تراشه های تازه این شرکت اشاره کنیم. مهم ترین تغییر انجام شده این است که حالا عدد سوم قرار گرفته در نام پردازنده ها، نسل معماری Zen استفاده شده را نشان می دهد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "AMD پردازنده های سری Ryzen 7020 را برای لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD پردازنده های سری Ryzen 7020 را برای لپ تاپ های مقرون به صرفه قیمت معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید