هوای آلوده تهران در هفته اول پاییز

به گزارش وبلاگ پارسی، گزارش های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، نشان می دهد که تهرانی ها در هفته اول پاییز 1400، هوای آلوده تنفس نموده اند.

هوای آلوده تهران در هفته اول پاییز

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ پارسی، کیفیت هوای مرکز در هفته نخست پاییز 1400، 4 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت که از میان آلاینده ها، ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 3 روز و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون، یک روز هوای مرکز را آلوده کردند و کیفیت هوای تهران طی این مدت سه روز در شرایط قابل قبول بود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در حالی طی هفت روز نخست مهر 1400 شهروندان تهرانی 4 روز آلوده را سپری کردند که در مدت مشابه سال گذشته حتی یک روز هوای آلوده را تجربه ننموده بودند.

ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون به اسم مهم ترین آلاینده هوا شناخته می گردد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توصیه نموده است که در شرایطی که شاخص کیفیت هوا نارنجی رنگ و بیانگر هوای ناسالم برای گروه های حساس است، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، بچه ها و زنان باردار از فعالیت طولانی در فضای باز خودداری نمایند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد.

بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هوای آلوده تهران در هفته اول پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای آلوده تهران در هفته اول پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید