آبشارگردی، تفریحی مقرون به صرفه برای آخر هفته

به گزارش وبلاگ پارسی، برترین فصل برای تماشا آبشارها فصل بهار و تابستان است؛ اما بعضی افراد در فصل هایی مثل پاییز و زمستان هم برای تماشا آبشارها وقت می گذارند.

آبشارگردی، تفریحی مقرون به صرفه برای آخر هفته

آبشارها یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اند. در تهران، برای اینکه بتوانید از این جاذبه های فوق العاده تماشا کنید، لازم نیست راه دوری بروید. در ادامه، چند مورد از آبشارهای تهران را معرفی می کنیم تا برای روزهای آخر هفته بهار و تابستان، برای تماشا آن ها وقت بگذارید. با وبلاگ پارسی همراه باشید.

آبشار کلوگان

این آبشار نزدیک تهران در منطقه شمیرانات در دره ای به همین نام و در میانه راه بین روستای کلوگان به عمامه واقع شده است. این آبشار به خاطر اینکه در راستا کوهنوردی برای صعود به قله های مهرچال، کلوگان و… واقع شده است، در بین کوهنوردان کاملا شناخته شده است. آبشار کلوگان 40 متر ارتفاع دارد و به شکل پله ای آب را به سمت پایین راهنمایی می نماید. در فصل بهار بسیار پرآب است و تقریبا از اواسط تابستان به بعد، فقط باریکه ای آب از آن فرو می ریزد. بازدید از این آبشار رایگان است و تقریبا نصف روز طول می کشد.

آبشار شکر آب

آبشار شکرآب در بخش رودبار قصران و در شهرستان اوشان قرار گرفته است. این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده و مهم ترین جاذبه این روستا است. روستای شکرآب در نزدیکی روستای مشهور آهار واقع شده است. این منطقه در تمام فصول سال زیبا است. تابستان ها درختان میوه دار بخصوص آلبالو و گیلاس زیبایی خیره کننده ای به آن می دهند و در پاییز با هزاران رنگ زیبای پاییزی مزین می گردد.

آبشار سنگان

آبشار سنگان در روستای خوش آب وهوای سنگان در منطقه کن واقع شده است. این روستا 2100 متر از دریا ارتفاع دارد و دارای باغ های گردو، گیلاس، هلو و زردآلو است. آبشار سنگان در شمال غربی روستا واقع شده است. ارتفاع این آبشار به 30 متر می رسد و قبل از اینکه از ارتفاع فرو بریزد، آب این آبشار از باغات روستا می گذرد. در فصل زمستان این آبشار یخ می زند و چشم انداز ای زیبا و مجذوب کننده ایجاد می نماید که تماشا آن خالی از لطف نیست.

آبشار اوسون

یکی دیگر از زیباترین آبشارهای تهران آبشار اوسون است که از آب شدن برف های ارتفاعات شمال تهران ایجاد می گردد. راستا رسیدن به این آبشار و منطقه ها اطراف آن امکانات گردشگری نسبتا خوبی دارد و تقریبا به راحتی در دسترس است. در نزدیکی آبشار، هتل اوسون هم واقع شده است. آبشار سوتک و آبشار رجب هم در نزدیکی همین آبشار واقع شده اند و کمتر از 1 کیلومتر از آن فاصله دارند.

آبشار دوقلو

یکی دیگر از آبشارهای تهران آبشار دوقلو است که در راستا کوهنوردی واقع شده است؛ بنابراین، برای بسیاری از علاقه مندان به کوهنوردی آشناست. این آبشار در راستا کوهنوردی بین دربند و توچال واقع شده است. از آنجا که این آبشار در زمان سرریزشدن و از بالا به 2 قسمت تقسیم می گردد، آبشار دوقلو نام گرفته است.

سخن آخر

آبشارهای تهران فرصت های بی نظیری برای طبیعت گردی در نزدیکی مرکز هستند. اگر از هیاهو و شلوغی شهر خسته شده اید، یکی از این آبشارها را برای گشت وگذار آخر هفته انتخاب کنید و از قدم زدن در طبیعت لذت ببرید.

اگر به جاذبه های تفریحی تهران علاقه دارید، مطلب خیابان گردی در تهران را از دست ندهید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر گردشگری، مطلب تمام خوش گذرانی ها را در چالیدره طرقبه تجربه کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آبشارگردی، تفریحی مقرون به صرفه برای آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارگردی، تفریحی مقرون به صرفه برای آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید