موتورهای کاوازاکی کجا ساخته می شوند؟، مالک کاوازاکی چه کسی است؟، عکس

به گزارش وبلاگ پارسی، کاوازاکی از اوایل دهه 1950 در بازار موتورسیکلت حضور داشت و اولین موتورهای خود را در سال 1953 فراوری کرد.

موتورهای کاوازاکی کجا ساخته می شوند؟، مالک کاوازاکی چه کسی است؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پارسی ، تا سال 1960، این شرکت به وسیله اتحاد با شرکت فراوریی مگورو، فراوری موتورسیکلت های کاملاً یکپارچه را، با اولین فراوریی با نام تجاری کاوازاکی در خیابان های توکیو در سال 1961 افزایش داد. در دهه های پس از آن، Kawasaki Motorcycles از یک استارت آپ ژاپنی به یکی از معروف ترین برندهای روی کره زمین تبدیل شد و مجموعه ای چشمگیر از موتورها را می سازد که در میان ماجراجویان جاده ای موفقیت بزرگی داشته است.

با این حال، با توجه به عمر طولانی این شرکت، ممکن است یک یا دو سوال نه تنها در خصوص مالکیت آن، بلکه در خصوص محل ساخت موتورسیکلت های کاوازاکی نیز داشته باشید. بنابراین، در اینجا خلاصه ای سریع از مالکیت و آمار فراوری کاوازاکی آورده شده است.

موتورسیکلت های کاوازاکی در کجا ساخته می شوند؟

ما سعی خواهیم کرد ابتدا به سوال دوم پاسخ دهیم زیرا مصرف نمایندگان اکنون بیش از هر زمان دیگری به محل فراوری محصول توجه می نمایند. پاسخ به این پرسش که امروزه موتورسیکلت های کاوازاکی در کجا ساخته می شوند کمی سخت است. اما از نقطه نظر تاریخی، بیشتر کاوازاکی های ساخته شده در دهه 1960 و اوایل دهه 70 در ژاپن فراوری شدند. با این حال، اگر یک کاوازاکی در آمریکا بین سال های 1975 و اوایل دهه 2000 خریداری نموده باشید، ممکن است این موتورسیکلت در ایالات متحده ساخته شده باشد، زیرا این شرکت یک کارخانه فراوریی در لن، نبراسکا، در حدود سال 1974 افتتاح نموده است. از این نظر، کاوازاکی یک پیشرو بود. با کارخانه لن، این شرکت به اولین شرکت خودروسازی خارجی تبدیل شد که یک کارخانه فراوریی در ایالات متحده افتتاح کرد.

بعضی از محبوب ترین موتورهای کاوازاکی پس از شروع فراوری کارخانه لن در ایالات متحده ساخته شدند، از جمله KZ400، KZ900، Ninja 600R و KZ1000P. این روزها، ساخت کاوازاکی در ایالات متحده دیگر به موتورسیکلت اختصاص ندارد، و کارخانه هایی که عمدتاً ATV و جت اسکی و بعلاوه واگن های ریلی فراوری می نمایند نیز با این برند فعالیت می نمایند. در سال 2011، طبق گزارش ها، این شرکت بیشتر فعالیت های فراوری موتورسیکلت میانه و بزرگ خود را به تایلند منتقل کرد، بنابراین اگر در سال های اخیر یک موتورسیکلت تازه کاوازاکی خریداری نموده اید، احتمال اینکه در آنجا ساخته شده باشد وجود دارد.

چه کسی امروز صاحب برند کاوازاکی است؟

شاید تشخیص دقیق محل ساخت موتورسیکلت کاوازاکی شما سخت باشد، اما ردیابی تاریخچه مالکیت این شرکت کمی ساده تر است. به این علت که بخش موتورسیکلت کاوازاکی هنوز متعلق به کارآفرینی است که نام خانوادگی او تقریباً در تمام موتورسیکلت هایی که تا به حال فراوری شده است، نقش بسته است. آن کارآفرین شوزو کاوازاکی است که در سال 1878 کارخانه کشتی سازی کاوازاکی سوکیجی را در توکیو ژاپن تأسیس کرد.

شرکت اولیه هیچ ارتباطی با فراوری موتورسیکلت نداشته است و شرکت کاوازاکی به جای آن بر حمل و نقل شکر و چای تمرکز داشته است. کاوازاکی در همان روزهای اولیه مجذوب کشتی های حمل و نقل شد. پس از اینکه کاوازاکی در سال 1896 به عنوان شرکت کاوازاکی داکیارد ادغام شد، انتها کاوازاکی تمرکز شرکت خود را به ساخت آنها معطوف کرد. تا سال 1911، کاوازاکی در حال ساخت لوکوموتیوهای بخار بود و به زودی ساخت هواپیما را نیز شروع کرد. هنگامی که موتورسیکلت ها در سال 1961 به مجموعه کاوازاکی ملحق شدند، این شرکت تقریباً در هر بازار حمل و نقل به جز خودرو، سهم داشت.

منبع: slashgear

227227

منبع: خبرآنلاین

به "موتورهای کاوازاکی کجا ساخته می شوند؟، مالک کاوازاکی چه کسی است؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورهای کاوازاکی کجا ساخته می شوند؟، مالک کاوازاکی چه کسی است؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید