هواپیماهای ایرلاین فلای دبی: معرفی کامل ناوگان

به گزارش وبلاگ پارسی، سفر به دبی

شهر دبی یکی از شهرهای مهم تفریحی و جهانگردی دنیا می باشد که با استفاده از تدابیر دقیق مهندسی و مدیریتی توانسته تا با ساخت مکان ها و ابزار مناسب برای تفریح، جهانگرد های فراوانی را به سمت خود جلب کند. در این میان برج خلیفه و جزیره جمیرا بیشترین سهم را در جذب جهانگرد دارند.

هواپیماهای ایرلاین فلای دبی: معرفی کامل ناوگان

اما برای این که این اندازه از جهانگرد ها بتوانند به راحتی به این شهر رفت و امد داشته باشند باید بسترهای مناسبی برای رفت و امد ان ها ایجاد گردد.

مناسب ترین راه برای رسیدن به دبی از سرتاسر جهان استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی است. به همین علت در این شهر ایرلاین فلای دبی در کنار دیگر ایرلاین های پیروز راه اندازی شد.

در این مقاله میخواهیم تا درباره ایرلاین فلای دبی و ناوگان هوایی ان بیشتر آشنا شویم.

معرفی شرکت هواپیمایی فلای دبی

شرکت هواپیمایی فلای دبی در سال 2008 در امارات آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی این ایرلاین در دبی قرار گرفته است.

این ایرلاین اکنون به 95 مقصد در 44 کشور جهان پرواز دارد.

در واقع این ایرلاین با شعار ارزان راه اندازی شد تا همگان بتوانند به این شهر سفر داشته باشند. با این که این ایرلاین مستقل از ایرلاین امارات است اما تحت عناون ان فعالیت می نماید. اما بلیط هواپیما فلای دبی بسیار ارزان تر از امارات می باشد.

با این که این ایرلاین اکنون تنها هواپیماهای بوئنیگ را در ناوگان هوایی خود دارد با این حال تصمیم گرفته است تا با عقد قرارداد با شرکت هواپیمایی ایرباس از این ایرلاین نیز هواپیما نو خریداری کند.

کلاس های پروازی ایرلاین فلای دبی

تمامی پرواز های این ایرلاین اماراتی در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس صورت می گیرند.

  • کلاس پروازی اکونومی

کلاس اکونومی ایرلاین فلای دبی یکی از فزونین کلاس های اکونومی در نوع خود است. راحتی و امکانات این کلاس بسیار بالا است و سفر راحتی را می توانید در پرواز با آن تجربه کنید.

امکاناتی که در این ایرلاین به مسافران ارائه می گردد از انتخاب غذا قبل از پرواز گرفته تا انواع وسایل صوتی و تصویری برای تفریح در هنگام پرواز و پذیرایی با انواع نوشیدنی ها.

  • کلاس پروازی تجاری یا بیزینس

کلاس تجاری یا بیزینس برای کسانی طراحی شده است که به سفرهای کاری می روند با این حال سایر افراد نیز می توانند این کلاس را رزرو نمایند و از خدمات و راحتی ان ها بهره مند شوند.

در این کلاس علاوه بر امکاناتی که در کلاس اکونومی معرفی کردیم راحتی بیشتر در فضای صندلی وجود دارد بعلاوه برای هر 12 مسافر در این کلاس یک مهماندار اختصاصی وجود دارد.

این ایرلاین نیز مانند همه ایرلاین های موجود در جهان قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. یکی از این قوانین مربوط به اندازه بار مجاز برای هر فرد است.

که این اندازه بار بنا به کلاس پروازی فرق دارد. در کلاس پروازی اکونومی هر فرد می تواند تا یک ساک دستی همراه با خود به داخل کابین ببرد و تا 20 کیلوگرم نیز در فضای باری هواپیما جای دهد.

در کلاس پروازی بیزینس نیز هر فرد می تواند تا دو ساک دستی همراه با خود به داخل کابین ببرد و در فضای باری نیز تا 30 کیلوگرم بار با خود حمل کند.

قیمت بلیط هواپیما اکونومی و بیزینس این ایرلاین بسیار مناسب تر از دیگر ایرلاین های اماراتی می باشد، اما با امکاناتی کامل و بسیار مناسب.

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی فلای دبی:

به طور کلی ایرلاین فلای دبی از 1 شرکت هواپیماسازی هواپیماهای خود را تهیه می نماید و در حال حاضر تنها یک مدل آن در ناوگان هوایی فلای دبی وجود دارد.

  • بوئینگ 800-737

شرکت هواپیماسازی بوئینگ

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی جهان در زمینه ساخت هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و قطعات مربوط به ان ها است که به سرتاسر جهان صادرات انجام میدهد.

این شرکت هواپیمایی در ابتدا به وسیله ویلیام بوئینگ تاسیس شد. جالب است بدانید که ویلیام بوئینگ ابتدا اقدام به تاسیس کارخانه فراوری الوار کرد اما بعدها به علت علاقه ای که به هواپیماها برای وی ایجاد شد به این صنعت روی آورد.

پس از جنگ جهانی کشور امریکا برای این که فزونی هوایی خود را حفظ کند اقدام به ادغام دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و مک دانل داگلاس کرد و با این که در آن موقع سهام شرکت مک دانل داگلاس سه برابر سهام شرکت بوئینگ به فروش می رسید باز هم نام بوئینگ برای این ادغام انتخاب شد.

حتی نام پروژه های در دست ساخت شرکت مک دانل داگلاس پس از این ادغام به بوئینگ تغییر یافت.

بوئینگ 737

خانواده 737 بوئینگ از هواپیماهای کوچک جثه و دراز تشکیل شده است که اولین مدل از 4 نسل این خانواده با نام 737 به بازار معرفی گردید که کوچکترین عضو این خانواده نیز به شمار می رود و به همین علت نام بچه بوئینگ را به آن داده اند.

800-737 یکی از نوترین اعضای این خانواده به شمار می رود. که 48 فروند از آن در ناوگان فلای دبی وجود دارد.

در این خانواده م یتوان مدل های مختلفی برای فواصل کوتاه و بلند را مشاهده کرد. پیکر این هواپیما 30.5 متر طول، 11.3 متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو نوک بال این هواپیما از هم 28.4 متر است. این هواپیما می تواند به حداکثر سرعت 890 کیلومتر بر ساعت یعنی 84 ماخ برسد و از محدوده پروازی بیش از 4688 برخوردار است.

از مدل بوئینگ 737-max نیز 75 فروند در دست سفارش می باشد.

منبع: طاهاگشت

به "هواپیماهای ایرلاین فلای دبی: معرفی کامل ناوگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ایرلاین فلای دبی: معرفی کامل ناوگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید