لاوروف: کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهان حفظ برجام هستند

به گزارش وبلاگ پارسی، وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، مواضع مشترکی درباره خروج آمریکا از برجام داشته و بار دیگر پایبندی خود به توافق هسته ای با ایران را تأیید کردند.

لاوروف: کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهان حفظ برجام هستند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پارسی به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در انتها نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت که کشورهای این سازمان در موضع گیری واحدی درباره خارج شدن یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشته و امروز، بار دیگر پایبندی خود به توافقنامه هسته ای با ایران را مورد تأیید قرار دادند.

لاوروف گفت: ما درباره شرایط پیرامون خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران، مواضع یکسان و مشترک داریم. همه ما بار دیگر بر تعهد خویش در قبال این سند مهم که به اتفاق آرا در شورای امنیت سازمان ملل هم مورد تصویب قرار گرفته و باید توسط همه شرکت کنندگان در آن اجرا گردد را تأکید کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که در نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، در مورد اوضاع در افغانستان و حل و فصل مسائل در سوریه نیز بحث و تبادل نظر شد.

سرگئی لاوروف در عین حال تأیید کرد که نشست شورای سران سازمان همکاری شانگهای قرار است در ماه نوامبر (آبان-آذر ماه) به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار گردد.

به گفته وی، وزرای خارجه کشورهای عضو همچنین عرصه های مختلف همکاری درون سازمانی، از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته از خارج از مرزها و جرایم سایبری را مواردی دانستند که احتیاج به اقدامات مضاعف و کوشش های مشترک دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لاوروف: کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهان حفظ برجام هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: کشورهای عضو سازمان شانگهای خواهان حفظ برجام هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید