گفت وگوی تلفنی گوترش با ظریف

به گزارش وبلاگ پارسی، وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اقدام واشنگتن هیچ مبنایی در قطعنامه 2231 و برجام ندارد، از دبیرکل و اعضای شورای امنیت خواست به وظایف قانونی خود در مقابله با سرکشی دولت آمریکا عمل نمایند.

گفت وگوی تلفنی گوترش با ظریف

به گزارش فارس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز (پنجشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت وگو کرد.

*درخواست یاری از ایران

آنتونیو گوترش در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از آخرین کوشش های ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن، از جمهوری اسلامی ایران درخواست یاری برای حل و فصل بعضی مسائل زیست محیطی در بندر حدیده داشت که وزیر امور خارجه آمادگی کشورمان برای مساعی جمیله در این خصوص را گفت.

* ظریف: آمریکا عضو برجام نیست

ظریف نیز با استفاده از فرصت این گفت وگوی تلفنی به اقدام غیر قانونی ایالات متحده اشاره نمود و ضمن یادآوری مسئولیت شورای امنیت و دبیرکل در این خصوص گفت : براساس اجماع کلیه اعضای برجام و اعضای شورای امنیت و حقوقدانان بین المللی، آمریکا عضو برجام نیست و اقدام واشنگتن هیچ مبنایی در قطعنامه 2231 و برجام نداشته و تبعات خطرناکی برای حقوق بین الملل خواهد داشت و نتیجه ای جز تخریب سازوکارهای بین المللی و بی اعتباری شورای امنیت به دنبال نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل و اعضای شورای امنیت انتظار دارد به وظایف قانونی خود در مقابله با سرکشی دولت آمریکا عمل نمایند.

دبیرکل ملل متحد نیز در پاسخ گفت: به دقت نکات مطروحه را در نظر می گیرد.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز ضمن هشدار به چین و روسیه به دلیل مخالفت با قطعنامه بازبینی شده واشنگتن برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت توضیح داد که ایالات متحده برای اجرای تحریم های سازمان ملل علیه ایران مصمم است.

عنوان شده که مایک پامپئو امروز به نیویورک می رود و رئیس شورای امنیت را از تصمیم آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه (اسنپ بک) که در قطعنامه 2231 ذکر شده، آگاه کند.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در کنفرانس خبری گفت که به وزیر خارجه خود گفته به سازمان ملل قصد آمریکا برای فعال کردن سازوکار بازگشت تحریم را اعلام کند.

منبع: فرارو

به "گفت وگوی تلفنی گوترش با ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی گوترش با ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید