غرفه های پسماند منطقه19؛ آماده دریافت خشکاله

به گزارش وبلاگ پارسی، پویش جمع آوری خشکاله در 23غرفه بازیافت منطقه 19 به منظور حذف پسماندهای تر از چرخه زباله های خانگی و کاهش اثرات زیست محیطی اجرا می گردد.

غرفه های پسماند منطقه19؛ آماده دریافت خشکاله

به گزارش وبلاگ پارسی، سرپرست شهرداری منطقه19 با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در مبادله خشکاله گفت: طرح فراوری خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می تواند عادت های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، در حال حاضر این خشکاله ها از پسماند میوه، سبزیجات، تفاله چای و... تهیه می گردد و برای تأمین خوراک دام و طیور در غرفه ها جمع آوری و به دامداری تحویل داده می گردد.

علیرضا جعفری با بیان اینکه غرفه آموزشی خشکاله با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با مدیریت پسماندهای تر و کاهش مقدار شیرابه پسماندهای تر که سبب معضلات محیط زیستی بسیاری می گردد برپا شده است، گفت: پس از قرار گرفتن خشکاله ها در فضای مناسب، خشک شدن و تخلیه در ظرف یا کیسه مناسب، قابل ارائه به غرفه های بازیافت بوده که این کار علاوه بر جلوگیری از ایجاد بوی بد در محل نگهداری پسماند، سبب کاهش حجم و وزن زباله می گردد.

به گفته جعفری، تهیه خشکاله و مهارت آموزی در این حوزه، جلوگیری از ورود پسماند تر به چرخه مدیریت پسماند پیشگیری از آسیب های زیست محیطی ناشی از فراوری و دفع پسماند شامل شیرابه و گاز متان، جلوگیری از فراوری گازهای گلخانه ای و بوی نامطبوع از مزایای اجرای این طرح هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "غرفه های پسماند منطقه19؛ آماده دریافت خشکاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرفه های پسماند منطقه19؛ آماده دریافت خشکاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید