طرز تهیه پای یونانی؛ یک غذای مدرن و متفاوت

به گزارش وبلاگ پارسی، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه پای یونانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه پای یونانی؛ یک غذای مدرن و متفاوت

مواد لازم برای تهیه پای یونانی

برگ اسفناج 200 گرم

گوجه خشک روغنی 175 گرم

پنیر سفید آمل (خرد شده)

تخم مرغ دو عدد

خمیر هزارلا 125 گرم

طرز تهیه

در قدم اول برگ های اسفناج را داخل قابلمه بریزید و یک قاشق آب به آن ها اضافه کنید، شعله را روشن نموده و اجازه دهید تا اسفناج ها کمی نرم شوند.

سپس آن ها را از قابلمه خارج نموده و داخل یک آب کش بریزید تا آب اضافی آن خارج شده و کمی خنک گردد. حالا می توانید آن ها را خرد نموده و با گوجه خشک شده، پنیر و تخم مرغ به خوبی ترکیب کنید.

حالا به حساس ترین مرحله تهیه این غذای مدرن می رسیم. قبل از این که کار سخت را آغاز کنیم، یک قالب مناسب برای پای در نظر بگیرید که در دسترس باشد. کاغذ روغنی به اندازه لازم برش دهید و آن را کاملا مرطوب کنید، سپس روی آن مقداری روغن بریزید و کاغذ را روی سطح کار باز کنید.

در ادامه خمیر هزارلا را به آرامی بازکنید و چهار عدد از آن را روی کاغذ روغنی بگذارید، روی خمیر ها را روغن اقتصادی کنید و سپس لایه بعد را به همین ترتیب روی قبلی قرار دهید، این کار را تا انتها خمیر ادامه دهید.

قالب را نزدیک دست تان قرار دهید و خمیر را با دریافت گوشه های کاغذ روغنی به کف قالب منتقل کنید، کمی خمیر را فشار دهید تا به قالب بچسبد و گودی داخل آن ایجاد گردد. سپس مخلوط اسفناج و پنیر را در گودی خمیر هزارلا بریزید و آن را پر کنید. در آخر باید اطراف خمیر که بیرون از قالب مانده اند را روی مواد بیاورید و سطح را بپوشانید تا حالتی لقمه ای پیدا کند. کاغذ های اضافی را از اطراف قالب برش دهید تا در فر نسوزند و مزاحم نباشند.

بعد از سپری کردن مرحله نفس گیر قبل، حالا می توانید قالب را با خیال راحت به فری که از قبل با دمای 160 درجه گرم شده، منتقل کنید. حدود 30 دقیقه زمان ضروری است تا پای یونانی آماده گردد.

هر زمان که سطح خمیر طلایی و ترد شد، باید آن را از فر خارج کنید. پای شما آماده است، می توانید آن را با سس های مختلف مثل سس لویی یا سس گوجه فرنگی یونانی مختلف سرو کنید یا آن را با سالاد های ساده و خوشمزه همراه کنید.

به طور کلی پای یونانی سالم و کم کالری است، اما شما می توانید به آن پنیر پارمسان و مقداری کره هم اضافه کنید.

اگر به گوجه خشک روغنی دسترسی ندارید، می توانید مقداری گوجه را در فر تست کنید.

در صورت تمایل بین لایه های خمیر هزارلا، نمک و فلفل بریزید تا خوش طعم گردد.

شما می توانید برای تکمیل انرژی این غذا، سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به آن اضافه کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه پای یونانی؛ یک غذای مدرن و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پای یونانی؛ یک غذای مدرن و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید