تاج گل پنیر و تخم مرغ

به گزارش وبلاگ پارسی، تاج گل پنیر و تخم مرغ یکی از پیش غذاهای خوشمزه، ساده و سریع است. این غذای لذیذ با داشتن انواع مواد مغذی و مقوی، یکی از برترین پیش غذاها به شمار میرود. پیش غذا در واقع به وعده های غذایی کوچک و سبک گفته می گردد که پیش از وعدۀ اصلی سرو می شوند. پیش غذاها بسته به موقعیت، زمان سرو و مدت زمان لازم برای آماده سازی ممکن است بسیار ساده یا خاص باشند. هرچند که فرهنگ خوردن پیش غذا در کشور ما چندان باب نیست اما این روال در حال تغییر است.

تاج گل پنیر و تخم مرغ

پیش غذا یا Appetizer به معنای وعده ای کوچک برای تحریک اشتهاست. نسل تازه در حال مطلع تر شدن است. در پی آن، انواع پیش غذاها نیز جای خود را در سفره های ما پیدا نموده اند. انواع مختلفی از پیش غذاها وجود دارد. سوپ و سالاد از رایج ترین آن ها در فرهنگ ایرانی هستند. پیش غذا با ترغیب خوردن وعدۀ اصلی، منجر به افزایش اشتها می گردد. به همین علت این وعده های کوچک نباید حجیم باشند. فاصلۀ خوردن آن ها نیز چیزی حدود 15 دقیقه قبل از غذای اصلی است. در بین انواع پیش غذاها، فینگرفودها به محبوبیت زیادی رسیده اند.

تاج گل پنیر و تخم مرغ: از انواع فینگرفودها

فینگرفودها لقمه هایی کوچک هستند. این لقمه های بامزه معمولاً بدون استفاده از قاشق و چنگال سرو می شوند. فینگرفود (Fingerfood) در معنای لغوی یعنی غذای انگشتی که در ابعاد کوچک تهیه می شوند. فینگرفودها معمولاً به عنوان پیش غذا مصرف می شوند که تاج گل پنیر و تخم مرغ یکی از آن هاست. تنوع این لقمه ها بسیار زیاد است و تقریباً هر چیزی را می توان در آن ها استفاده کرد. فینگرفود به عنوان شاخه ای از هنر آشپزی نیز شناخته می گردد که جذابیت های زیادی برای نسل جوان دارد.

بسیاری از آشپزها و علاقمندان به آشپزی بر این عقیده اند که تهیۀ پیش غذا، نوعی هنرنمایی است. به همین علت تمام نبوغ و خلاقیت خود را برای ابداع غذاهای تازه به کار می برند. تهیۀ بسیاری از آن ها ساده است. مثلاً می توان به سادگی با مقداری پنیر، گوجه گیلاسی و اندکی برش نان تست، یک پیش غذای سریع آماده کرد. برخی از آن ها هم پیچیده تر هستند و به زمان بیشتری برای آماده شدن احتیاج دارند. تاج گل پنیر و تخم مرغ حاوی مواد اولیۀ متنوعی است. تهیۀ آن در نگاه اول شاید اندکی سخت به نظر برسد. اما با دقت و تجربه می توانید به مهارت بیشتری در درست کردن تاج گل پنیر و تخم مرغ دست یابید.

در ادامه با طرز تهیه این پیش غذای خوشمزه و مقوی آشنا خواهیم شد.

برای تهیۀ تاج گل پنیر و تخم مرغ به مواد اولیۀ زیر احتیاج داریم

  • برش نازک ژامبون: 200 گرم
  • خمیر یوفکا: 500 گرم
  • تخم مرغ: 5 عدد
  • روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار رنده شده: یک پیمانه
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • دانۀ زیرۀ سیاه: به مقدار لازم

مقادیر فوق برای تهیۀ فینگرفود تاج گل پنیر برای 5 نفر است. دقت کنید که این خوراکی معمولاً به عنوان پیش غذا یا میان وعده مصرف می گردد. بنابراین در فرایند تهیه در نظر داشته باشید که احتیاجی به تهیۀ مقادیر زیاد از آن نیست.

طرز تهیه

  1. فر را روشن نموده و روی دمای 190 درجۀ سانتی گراد تنظیم کنید.
  2. کف ماهیتابه را چرب نموده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید. برش های ژامبون را به مدت 4 دقیقه در آن سرخ کنید.
  3. تخم مرغ ها را همراه با نمک و فلفل مخلوط نموده و آن را به خوبی هم بزنید.
  4. خمیر یوفکا را باز نموده و آن را به شکل چند مثلث هم میزان برش دهید. آن ها را دور هم و به شکل یک تاج گل بچینید.
  5. روی هر یک از برش ها، مقداری ژامبون سرخ شده بگذارید. سپس در پهن ترین قسمت خمیر، یک سوم از پنیر چدار رنده شده بریزید. با استفاده از یک قاشق، تخم مرغ ها را به شکل متوازن روی پنیر بریزید. سپس مابقی پنیر را به آن اضافه کنید.
  6. لبه های تیز خمیر را روی پنیر و تخم مرغ برگردانید. نتیجۀ نهایی آن شبیه به شکل یک گل خواهد شد.
  7. با استفاده از قلم موی آشپزی، مقداری روغن زیتون روی خمیر مالیده و دانه های زیره را روی آن بپاشید.
  8. به مدت 17 تا 20 دقیقه خمیر را در فر بگذارید تا روی آن کاملاً برشته و طلایی گردد.
  9. بعد از خارج کردن از فر به آن استراحت بدهید تا اندکی از حرارت آن کم گردد. پیش غذای شما آمادۀ سرو شدن است.

سخن آخر

تاج گل پنیر و تخم مرغ، یک خوراکی سریع، سالم و لذیذ است که معمولاً به عنوان پیش غذا مصرف می گردد. این غذا از انواع ساندویچ ها به شمار میرود. زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدوداً 20 دقیقه است. در کل، تهیۀ این غذا چیزی حدود 45 دقیقه طول می کشد. این خوراک را می توانید به عنوان پیش غذا در وعده های ناهار و شام سرو کنید. بعلاوه مصرف آن به عنوان میان وعده هم لذت خاص خودش را دارد.

منبع: اسنپ مارکت

به "تاج گل پنیر و تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج گل پنیر و تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید