طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

به گزارش وبلاگ پارسی، اگر هوس یک پلوی خوشمزه را نموده اید و زمان کافی برای تهیه آن ندارید می توانید این پلو ساده و بدون گوشت و مرغ را در فکر داشته باشید.

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر یکی از روش های تهیه آلبالو پلو است و نیازی به مرغ یا گوشت ندارد. به دلخواه می توانید شکر را حذف کنید و به صورت رژیمی تر این غذا را سرو کنید. شما می توانید در فصل بهار و تابستان هسته آلبالو را بگیرید و در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید در طول سال این پلو را تهیه یا از مربای آن بهره ببرید. با وبلاگ پارسی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • آلبالو تازه 1/2 پیمانه
  • برنج 2 پیمانه
  • شکر به دلخواه
  • زعفران به اندازه لازم
  • خلال پسته و بادام و پرتقال به دلخواه
  • نمک به اندازه لازم

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

مرحله اول

برنج را خوب بشویید تا زلال و شفاف گردد. سپس با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. آلبالو ها را داخل یک کاسه بریزید و بشویید. سپس به یاری نی یا هسته گیر، هسته آلبالو ها را بگیرید. دقت کنید هیچ هسته ای داخل آن نماند. خلال پسته و پرتقال را نیز کمی خیس کنید.

مرحله دوم

در ادامه آلبالو ها را داخل قابلمه بریزید و با کمی آب بگذارید تا بپزد و نرم گردد. در این مرحله می توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید. اگر این غذا را کم شیرین دوست دارید 1 قاشق شکر اضافه کنید و بگذارید تا خوب بپزد و آب آن غلیظ گردد.

مرحله سوم

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بپزد و نرم گردد. سپس آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید و به دلخواه ته دیگ سیب زمینی یا نان قرار دهید. آلبالو ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و 40 دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم

خلال پرتقال را چندین بار بجوشانید تا تلخی آن از بین برود و به همراه خلال پسته و بادام و کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در خاتمه روی پلو کمی زعفران و کره بریزید و بعد از کشیدن آلبالو پلو خلال ها را روی آن بریزید. الان که فصل آلبالو است شاید بد نباشد روش تهیه آلبالو خشکه به روش بازاری را یاد بگیرید.

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • افزودن خلال ها اختیاری است.
  • می توانید اندازه آلبالو را بیشتر بریزید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای غذایی بیشتر تهیه کیک بدون روغن و بدون فر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید