اردوغان: گفت وگوهای ایران و ترکیه نقش معین کننده دارد، این نشست یک علامت مهم است، وزیران خارجه دو کشور مسئولیت مهمی دارند

به گزارش وبلاگ پارسی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، امروز سه شنبه گفت که دیالوگ میان ایران و ترکیه در حل بسیاری مسایل منطقه ای، مشخص کننده است.

اردوغان: گفت وگوهای ایران و ترکیه نقش معین کننده دارد، این نشست یک علامت مهم است، وزیران خارجه دو کشور مسئولیت مهمی دارند

به گزارش ایرنا، وی که در جریان نشست مجازی ششمین نشست شورای عالی راهبردی ایران و ترکیه به میزبانی ایران، سخن می گفت، تاکید نمود: برپایی این نشست، یکی از نشانه های دوستی ایران و ترکیه است.

وی اضافه نمود: در جریان نشستهای این شورا تا به امروز، تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

اردوغان با اشاره به برگزاری آخرین نشست در سال 2018 در آنکارا گفت: نشست جاری بطور مجازی برگزار می گردد، ولی برگزاری این نشست نیز صرفا یک علامت مهم از اراده دو کشور است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به شیوع کرونا در دنیا نیز گفت: کشورهای دنیا با همبستگی و وحدت از پس این بیماری می توانند برآیند.

اردوغان، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ایران و ترکیه و کشوررهای منطقه در دوران پس از کرونا بیش از پیش قدرت یابند، گفت: تصمیماتی که در نشست روز جاری شورا گرفته خواهد شد، موجب تسریع در فرایند روابط دو کشور خواهد شد.

وی تاکید نمود که وزیران دو کشور در اجرای قراردادها و تصمیمات متخذه در این نشست، مسوولیت سنگینی بر عهده خواهند داشت.

دکترحسن روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز در این نشست مجازی ، با بیان اینکه مرزهای ایران وترکیه همیشه مرزهای صلح و دوستی بوده است، خطاب به همتای ترکیه ای اش گفت: ایران و ترکیه بعنوان دو قدرت عظیم منطقه ای همیشه در معرض دشمنی ها و کینه توزی هایی بوده اند و راهی جز تقویت روابط دوستان برای غلبه بر این توطئه ها وجود ندارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "اردوغان: گفت وگوهای ایران و ترکیه نقش معین کننده دارد، این نشست یک علامت مهم است، وزیران خارجه دو کشور مسئولیت مهمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: گفت وگوهای ایران و ترکیه نقش معین کننده دارد، این نشست یک علامت مهم است، وزیران خارجه دو کشور مسئولیت مهمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید