چگونه برترین پاک کننده صورت را بر اساس نوع پوست انتخاب کنید؟

به گزارش وبلاگ پارسی، داشتن پوست سالم و زیبا، زحمت و هزینه دارد. یکی از مهم ترین چیزهایی که در خصوص پوست سالم باید بدانید این است که باید همواره آن را تمیز نگه دارید. این روزها انواع پاک کننده صورت در بازار وجود دارد که هرکدام ویژگی ها و مزایای خاص خودشان را دارند و برای نوع خاصی از پوست، مناسب اند. برای آشنایی با انواع پاک کننده صورت در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه برترین پاک کننده صورت را بر اساس نوع پوست انتخاب کنید؟

پاک نماینده صورت دقیقا چه کاری برای پوست انجام می دهد؟

شاید برای شما سوال شده باشد که پاک نماینده صورت دقیقا چه کاری برای پوست انجام می دهد و با وجود شامپوی بدن و انواع صابون، چه احتیاجی به پاک نماینده ها داریم؟

فرقی نمی نماید که چه نوع پوستی داشته باشید یا چه روتینی را برای مراقبت از پوست خود دنبال کنید، در هر صورت، تمیز کردن پوست از آلودگی ها، مهم ترین مرحله در روتین پوست است. تمیز کردن صورت نه تنها آلودگی ها را از بین می برد و مانع از ایجاد جوش می گردد، بلکه تاثیرگذاری سایر محصولات مراقبتی را هم بیشتر می نماید. شست وشوی روزانه پوست باعث نرمی و لطافت آن می گردد و پوستی زیبا و درخشان به شما تحویل می دهد.

برای تمیز کردن مرتب پوست، صابون های قوی و شامپوهای بدن مناسب نیستند. این محصولات بهداشتی، نمی توانند به خوبی آلودگی ها را از بین ببرند و علاوه بر این، در صورت استفاده روزانه، باعث خشکی پوست می شوند. ما به پاک نماینده هایی احتیاج داریم که ملایم تر باشند و غیر از تمیز کردن پوست کارهای دیگری مثل آبرسانی هم انجام دهند.

  • 12 اشتباه رایج در شستن صورت که باعث آسیب رسیدن به پوست می گردد

انواع پاک نماینده صورت

اولین قدم برای اینکه بتوانید برترین محصول را برای پوست خود انتخاب کنید این است که انواع محصولات را بشناسید و با توجه به ویژگی هایی که دارند، برترین مورد را انتخاب کنید. انواع پاک نماینده صورت در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و برخی از آن ها برای نوع خاصی از پوست، مناسب تراند.

رایج ترین انواع پاک نماینده صورت عبارت اند از:

1. میسلار واتر

همان طور که از نام این محصول معین است، یک محلول رقیق است که برای تمام انواع پوست مناسب است. در واقع مهم ترین ویژگی میسلار واتر این است که همه می توانند بدون نگرانی از آن استفاده نمایند. میسلار واتر ممکن است بر پایه آب یا بر پایه روغن باشد. کار اصلی میسلار واتر، پاک کردن صورت از آلودگی ها و به جای مانده محصولات آرایشی است.

میسلار واتر از موادی تشکیل می گردد که بسیار ملایم اند و هیچ ماده شیمیایی خشن و ناملایمی در آن به کار نمی رود. به همین علت استفاده از این محصول باعث تحریک پوست نمی گردد. میسلار واتر یک محصول چندمنظوره است که هم کار تمیز کردن پوست را انجام می دهد و هم آن را آبرسانی می نماید.

2. اسکراب

اسکراب صورت محصولاتی هستند که معمولا به شکل ژل یا کرم فراوری می شوند. این محصول می تواند سلول های مرده پوست و آلودگی های عمیق را لایه برداری کند. اسکراب ها معمولا حاوی دانه های ریزی هستند که یاری می نمایند منافذ پوست از آلودگی خالی شوند. بعد از استفاده از اسکراب، پوست شما احساس شادابی و سرزندگی می نماید.

برای اینکه برترین نتیجه را از این محصول بگیرید، بهتر است که آن را همراه با سایر پاک نماینده های صورت بهره ببرید. دو تا سه بار در هفته استفاده از اسکراب کافی است. استفاده بیش از حد از اسکراب باعث حساس شدن و تحریک پوست می گردد. اگر پوست حساسی داشته باشید، شرایط به مراتب وخیم تر می گردد.

3. فوم

یکی از انواع پاک نماینده صورت فوم ها هستند. فوم شست وشو برای کسانی که پوست های چرب و مستعد آکنه دارند مناسب است. این محصول طوری طراحی شده است که به منافذ پوست به طور عمیق نفوذ می نماید و دارای مواد تشکیل دهنده موثر برای پیشگیری از آکنه است. فوم ها کاربردهای مختلفی دارند ولی معمولا بیشتر آن ها دارای خواص ضدآکنه هستند.

البته فوم شست وشوی صورت فقط مخصوص پوست های چرب نیست. این محصول ممکن است برای انواع مختلف پوست طراحی گردد. ولی بیشتر برای کسانی که پوست چرب و مختلط دارند مناسب است. کسانی که پوست خشک یا حساس دارند ممکن است به تمیز کردن عمقی منافذ پوست احتیاج نداشته باشند.

4. تونر

تونرها محصولاتی هستند که آن ها را در روتین های مراقبت از پوست بعد از فیس واش یا شوینده صورت استفاده می نمایند. تونرها مایعاتی رقیق هستند که قدرت بالایی در تمیز کردن آلودگی ها به خصوص چربی دارند.

این محصول منافذ پوست را تخلیه می نماید و آن ها را کوچک تر می نماید. استفاده از تونر باعث ایجاد تعادل ph در پوست می گردد. درواقع تونر، پوست را برای پذیرش سایر محصولات مراقبت پوستی، آماده می نماید. اگر معمولا روی صورت به خصوص در بینی جوش های ریز و سرسیاه را مشاهده می کنید، استفاده مرتب از تونر می تواند این مشکل را حل نماید.

5. پاک نماینده های کرمی

پاک نماینده های کرمی آن دسته از محصولاتی هستند که غلظت بیشتری دارند. کرم های پاک نماینده صورت توانایی زیادی در آبرسانی به پوست دارند. اگر پوست خشک دارید و استفاده از سایر شوینده ها و پاک نماینده های صورت، خشکی آن را بیشتر می نماید، حتما یکی از انواع پاک نماینده های کرمی را امتحان کنید.

برای اینکه برترین نتیجه را از این محصول بگیرید و صورت شما کاملا تمیز گردد، می توانید این محصول را همراه با تونر و مرطوب نماینده بهره ببرید.

6. ژل های شست وشو

ژل های شست وشو برای کساتی مناسب اند که پوست های حساسی دارند. چون ژل ها معمولا بسیار ملایم اند و پوست را اصلا تحریک نمی نماید یا اندازه تحریک آن ها قابل توجه نیست. این محصول هم به صورت عمقی در پوست نفوذ می نماید و توانایی زیادی در لایه برداری دارد. ژل شست وشوی صورت برای از بین بردن چربی ها، باکتری ها و سایر انواع آلودگی، برترین گزینه است.

  • ترتیب درست استفاده از محصولات در روتین پوستی چگونه است؟

کدام پاک نماینده صورت برای شما مناسب تر است؟

با وجود این همه تنوع در شوینده های صورت، احتمالا برای انتخاب برترین محصول، سردرگم شده اید. با توجه به نوع پوست خود این محصولات را انتخاب کنید.

پوست های غیریکنواخت و کدر

اگر پوست شما کدر شده و لکه های تیره رنگ روی آن پدیدار شده است، به شوینده ای احتیاج دارید که غیر از تمیز کردن پوست، کار لایه برداری را هم انجام دهد و حاوی مواد روشن نماینده پوست باشد. یک پاک نماینده اسکراب می تواند لایه رویی پوست را که شامل سلول های مرده پوست است، از روی صورت بردارد تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

برداشته شدن سلول های مرده از روی پوست علاوه بر روشن تر کردن آن، باعث می گردد که پوستی یکنواخت تر داشته باشید. غیر از لایه بردار یک محصول دیگر هم وجود دارد که به برطرف مسائل پوست شما یاری می نماید. فوم شست وشوی صورت می تواند منافذ پوست را حسابی تمیز کند و مانع از جوش زدن پوست گردد. جوش زدن مداوم باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می گردد.

پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید از شوینده های صورت که حاوی اندازه زیادی الکل هستند، اجتناب نمایند. اگر پوست شما خیلی زود پوسته پوسته می گردد، از محصولات آبرسان بهره ببرید. میسلار واتر و کرم های پاک نماینده صورت برترین گزینه برای پوست خشک است. با این محصولات، پوستی نرم و سالم خواهید داشت و تاثیرگذاری سایر محصولات مراقبت پوست، افزایش پیدا می نماید.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید بهتر است شوینده ای انتخاب کنید که سطح pH پایین تری داشته باشد. شوینده های فومی و ژل های شست وشو چون می توانند به طور عمقی در پوست نفوذ نمایند، برای پوست چرب مناسب تراند. البته فوم ها و ژل های شست وشوی صورت برای انواع مختلف پوست فراوری می شوند. حتی اگر پوست نرمال و خشک هم داشته باشید می توانید فوم مناسب پوست خود را پیدا کنید.

پوست حساس

افرادی که پوست حساس دارند باید از شوینده هایی که اندازه زیادی سولفات دارند، پرهیز نمایند. برای پوستی که خیلی زود تحریک می گردد باید از محصولاتی بهره ببرید که ملایم تر باشند و پوست را در عین تمیزی، نرم نمایند. برای این افراد میسلار واتر، کرم و سایر محصولاتی که بدون عطر باشند، مناسب است.

پوست های مستعد آکنه

اگر می خواهید پوستی بدون جوش داشته باشید، آن دسته های پاک نماینده های صورت را انتخاب کنید که بتوانند به منافذ پوست نفوذ نمایند و آلودگی های آن را از بین ببرند. فوم های شست وشو، اسکراب ها و تونرها می توانند به شکل موثری آلودگی های عمقی پوست را از بین ببرند و مانع از ایجاد هر گونه جوش شوند. هر چیزی که بتواند منافذ پوست را مسدود کند، می تواند باعث ایجاد جوش گردد. برترین راه برای پیشگیری از جوش، استفاده از محصولاتی است که منافذ پوست را عمیقا پاکسازی می نمایند.

منبع: Garnier

منبع: دیجی استایل

به "چگونه برترین پاک کننده صورت را بر اساس نوع پوست انتخاب کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین پاک کننده صورت را بر اساس نوع پوست انتخاب کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید