پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به کار خود خاتمه داد

به گزارش وبلاگ پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی عصر چهارشنبه 24 شهریورماه با اعلام و تجلیل از برگزیدگان این دوره در مراسم اختتامیه جشنواره، به کار خود سرانجام داد.

پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به کار خود خاتمه داد

مدیرعامل خانه مطبوعات و دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات استان در آیین اختتامیه جشنواره توضیحاتی در مورد فرایند برگزاری جشنواره مطبوعات داد و گفت: اصحاب رسانه استان از بدو شیوع کرونا در صحنه حاضر بوده اند و در عرصه های مختلف حتی در حساس ترین برهه های یک و نیم سال گذشته، نقش ارزنده ای در جهت دهی درست به افکار عمومی و حساس سازی جامعه نسبت به خطر این ویروس منحوس داشته اند.

مرتضی شفیعی اضافه نمود: از این رو خانه مطبوعات و رسانه های استان بر خود لازم دید که سال گذشته با تشکیل شورای سیاست گذاری، جشنواره ای را با اسم جشنواره تبریز با موضوع کرونا برگزار کند که با استقبال گسترده اصحاب رسانه روبرو شد و همین استقبال موجب شد که سال جاری هم جشنواره ای با این موضوع تدارک ببینیم اما با این تفاوت که اسم خود پنجمین دوره جشنواره مطبوعات با موضوع کرونا انتخاب شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه سال جاری آثار ارسال شده نسبت به دوره های قبل از اعتبار کیفی بسیار مطلوب تری برخوردار بوده است و به اذعان داوران کیفیت آثار رسیده نسبت به دوره های قبل بسیار ارتقا پیدا نموده است که نوید بخش ارتقا سطح کیفی مطبوعات محلی استان است.

وی اعلام کرد: متاسفانه بعضی از نهادهای فرهنگی استان علی رغم بودجه های چندین برابری که نسبت به اداره کل ارشاد استان دارند، نه تنها همراه مطبوعات استان نبودند که گاه شاهد بودیم دست انداز جهت آگاهی بخشی رسانه های استان هم می شدند.

دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات استان درخصوص عملکرد خانه مطبوعات در دوران شیوع کرونا گفت: خانه مطبوعات طی یک و نیم سال گذشته علی رغم شیوع ویروس کرونا برنامه های خود را تعطیل ننموده و متناسب با شرایط پیش رفته است.

وی افزود: دوره های آموزشی ما به صورت مجازی پیگیری شده که با استقبال اهالی رسانه استان همراه بوده است و توانستیم با بهره مندی از اساتید برجسته استان، یک قانع کردن عمومی در بین فعالان رسانه ای استان ایجاد کنیم و البته برگزاری دوره های رسانه ای چه به صورت مجازی چه به صورت حضوری محدود پیگیری شده و قرار است در شهرستان های استان هم تداوم داشته باشد.

لازم به ذکر است، در سرانجام این مراسم، محمد عزیزی راد، دبیر کمیته علمی جشنواره، بیانیه هیئت داوران پنجمین جشنواره مطبوعات استان را قرائت کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به کار خود خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی به کار خود خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید