پرداخت 116 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری در لرستان

به گزارش وبلاگ پارسی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 116 میلیارد تومان تسهیلات پارسال به وسیله مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری و تبصره ماده 18 به طرح های صنعتی این استان پرداخت شده است.

پرداخت 116 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری در لرستان

به گزارش خبرنگار ،بهزاد منصوری،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: از این مبلغ 106 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل تسهیلات رونق فراوری و 9 میلیارد و 200 میلیون تومان هم به وسیله مصوبات تبصره 18 (برنامه فراوری و اشتغال) به صنایع متقاضی اعطا شده است.

وی در مورد عملکرد سال گذشته ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان اظهار کرد: از مجموع 442 مصوبه این ستاد در سال گذشته، 357 مورد اجرایی شد و 85 مصوبه دیگر هم در دست اقدام است.

منصوری ادامه داد: 33 مصوبه برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، 14 مصوبه وام سرمایه ثابت و 245 مصوبه هم در راستای استمهال اقساط و بدهی واحد ها به بانک بوده است.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه 10 مصوبه در مورد برطرف مسائل تامین اجتماعی واحد ها بوده است توضیح داد: 16 مصوبه هم در راستای پیگیری مسایل مالیاتی واحد های فراوریی بود.

منصوری افزود: 27 واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند پارسال به چرخه فراوری بازگشته اند.

به گفته وی سال گذشته واحد های راکدی که دارای زیرساخت های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط فراوری بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط فراوری به چرخه مالی کار بازگشتند.

منصوری اضافه نمود: صنایع بزرگی در لرستان وجود داشته است که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط فراوری را بازسازی و نوسازی نمایند و یا پیروز به دستیابی به بازار فروش مناسب نشده اند که این دلایل باعث خروج آن ها از چرخه فراوری شده است.

لازم به ذکر است: در راستای اجرای تبصره ماده 18 قانون بودجه برنامه های اشتغال حوزه کسب و کار های صنعتی و معدنی از چهار طرح تسهیلات برنامه تکمیل طرح های نیمه تمام، تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی، تامین سرمایه در گردش واحدها و توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی بهره مند می شوند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرداخت 116 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 116 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید