پاشینیان: تعمیق روابط با همسایگان و ساخت خط ریلی با ایران بسیار مهم است

به گزارش وبلاگ پارسی، نخست وزیر ارمنستان در جلسه هیات دولت این کشور گفت که توسعه روابط با همسایگان از جمله ایران و ساخت خط ریلی بین ارمنستان، ایران و روسیه بسیار مهم است.

پاشینیان: تعمیق روابط با همسایگان و ساخت خط ریلی با ایران بسیار مهم است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پارسی، نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت این کشور در چهاشنبه از تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری آرمنا پرس نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفت که تعمیق یا عادی سازی روابط با کشورهای همسایه یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود.

وی گفت: پس از انتصاب مجدد من به اسم نخست وزیر، پیروز به ملاقات از جمهوری اسلامی ایران شدم و امروز هم راهی گرجستان هستم. موضوع توسعه ارتباطات منطقه ای نقش مهمی را در دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان ایفا می نماید و در این زمینه من به پروژه شمال-جنوب اهمیت می دهم که مرز ما را با ایران به مرز گرجستان متصل می نماید.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. به منظور حل این مسئله، ما در حال بحث در خصوص بازگشایی ارتباطات در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم هستیم برای دستیابی به نتایج معین کوشش کنیم ، البته با این درک که جمهوری آذربایجان هم به نوبه خود انتظار ارتباط بین منطقه ها غربی خود و نخجوان را دارد. من می خواهم مجدداً یادآوری کنم که ما تمایل داریم فرایند صلح با باکو را در چارچوب ریاست گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا احیا کنیم.

وی بعلاوه دستور کار انجام مرزبندی و معین مرز با جمهوری آذربایجان را مهم بر شمرد و اضافه نمود: ما به ایجاد شرایط لازم برای این کار ادامه می دهیم و امیدواریم به سرعت فرایند بازگشت اسرا، گروگانها و سایر افرادی که در جمهوری آذربایجان نگهداری می شوند را پایان دهیم.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه گفت که ایروان آماده عادی سازی روابط با ترکیه است.

نخست وزیر ارمنستان گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم به طور آشکار درباره احتمال عادی سازی روابط با ارمنستان اظهار نظر نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پاشینیان: تعمیق روابط با همسایگان و ساخت خط ریلی با ایران بسیار مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: تعمیق روابط با همسایگان و ساخت خط ریلی با ایران بسیار مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید