نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا

به گزارش وبلاگ پارسی، بیمه شدگان تامین اجتماعی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری نیاز به مراجعه حضوری ندارند و باید درخواست خود را در سامانه تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir ثبت کنند.

نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا

به گزارش تجارت نیوز، طبق اعلام تامین اجتماعی بیمه شدگان این بیمه می توانند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا اقدام کنند که نحوه ثبت درخواست آن نسبت به گذشته آسان تر شده است و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

برای این کار بیمه شده ای که به ویروس کرونا مبتلا شده ابتدا باید وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه کنند و و در منوی بیمه شدگان، بخش محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بیماری را ثبت کنند. (برای دسترسی به این صفحه روی لینک https://account.tamin.ir/auth/login کلیک کنید)

شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به برخی از بیمه شدگان که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده است، تا عادی شدن شرایط با رعایت موارد معین انجام می شود.

به گفته روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اگر دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده 15 روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) پرداخت شود.

همچنین اگر اگر بیمه شده مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بلامانع خواهد بود.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در آینده نزدیک با ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مراجع قانونی به سازمان تأمین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست نیز وجود نخواهد داشت و غرامت دستمزد ایام بیماری بدون ثبت درخواست به حساب آنان واریز خواهد شد. (ایسنا)

در خصوص مبلغ غرامت دستمزد مدیر کل مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی گفته است که غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده متاهل یا متکفل به میزان سه چهارم میانگین حقوق و مزایای روزانه در آخرین 90 روز قبل از شروع بیماری و بیمه شدگان مجرد معادل دو سوم حقوق و مزایا است. (ایرنا)

منبع: فرارو

به "نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید