مصر خواهان نشست اتحادیه عرب درباره لیبی شد

به گزارش وبلاگ پارسی، دبیر کل اتحادیه عرب گفت: دبیرخانه عمومی درخواستی را از هیئت مصری دریافت نموده که بر اساس آن قاهره خواهان برگزاری یک نشست اضطراری برای آنالیز و ارزیابی تحولات اخیر در لیبی اعلام شده است.

مصر خواهان نشست اتحادیه عرب درباره لیبی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ پارسی، حسام زکی، دستیار دبیر کل اتحادیه عرب گفت: دبیرخانه عمومی درخواستی را از هیئت مصری دریافت نموده که بر اساس آن قاهره خواهان برگزاری یک نشست اضطراری در سطح وزرای خارجه اتحادیه است. هدف این نشست آنالیز و ارزیابی تحولات اخیر در لیبی اعلام شده است.

زکی درباره چگونگی برگزاری این نشست گفت: قرار است که این نشست به وسیله فناوری ویدیو کنفرانس برگزار گردد. دستیار دبیر کل اتحادیه عرب همچنین گفت که قرار است هماهنگی های لازم در این باره با ریاست اتحادیه عرب یعنی کشور عمان انجام گردد و تاریخ این جلسه متعاقباً اعلام خواهد شد.

روز پنجشنبه، عبدالفتاح السیسی گفت وگوی مفصلی با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر درباره تحولات کنونی در لیبی برگزار کرد و از او جزئیات تحولات اخیر در همسایه غربی را جویا شد.

سخنگوی اتحادیه عرب درباره محتوای احتمالی مورد گفت وگو در نشست اضطراری این اتحادیه، اظهار کرد: طی این جلسه به آنالیز تحولات فعلی در لیبی و اجرای ابتکار عمل قاهره درخصوص دستیابی به مفاد آتش بس گفت وگو خواهد شد.

مصر بارها تأکید نموده که هیچ کشور خارجی نباید در امور داخلی لیبی دخالت کند. مصر با این وجود و بنا بر ادعای دولت وفاق ملی، حمایت های مختلفی را متوجه ارتش تحت امر حفتر نموده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مصر خواهان نشست اتحادیه عرب درباره لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر خواهان نشست اتحادیه عرب درباره لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید