طرز تهیه دسر ماست و آناناس

به گزارش وبلاگ پارسی، در گزارش زیر با طرز تهیه دسر ماست و آناناس آشنا شوید.

طرز تهیه دسر ماست و آناناس

به گزارش ، دسر ماست و آناناس یکی از دسر های ژلاتینه است که با استفاده از ماست پرچرب و کمپوت آناناس تهیه می گردد. با طرز تهیه دسر ماست و آناناس آشنا شوید.

شیر 2 پیمانه

ماست چکیده 2 پیمانه

خامه 200 گرم

شکر 60 گرم

کمپوت آناناس 1 قوطی

پودر ژلاتین 1 قاشق سوپخوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

کره مقداری

زعفران دم نموده 1 قاشق چایخوری

آب سرد 1/3 پیمانه

این دسر را می توانید با انواع کمپوت میوه ها تهیه کنید، اما به طور معمول دلچسب ترین کمپوت، کمپوت آناناس است که آب درون قوطی آن هم به شدت گواراست. اگر کمپوت را داشته باشید مابقی مواد مورد احتیاج آن معمولا در خانه موجود است کافیست اندکی سلیقه به خرج بدهید تا یک دسر خوشمزه تدارک ببینید.

مرحله اول:

2 پیمانه شیر را داخل شیرجوش بریزید و 60 گرم شکر را به شیر اضافه نمایید و با قاشق بهم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل گردد. پس از آن که شکر حل شد شیر را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک گردد.

مرحله دوم:

2 پیمانه ماست چکیده را به همراه 200 گرم خامه و 1/4 قاشق چایخوری وانیل به شیر سرد شده اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم:

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین را با 1/3 پیمانه آب سرد (حدودا سه قاشق آب) در یک کاسه مخلوط کنید و کاسه روی حرارت در کتری قرار دهید و مدام هم بزنید تا ژلاتین حل گردد (روش بن ماری). سپس مایع ژلاتین را به مواد قبلی اضافه نمایید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم:

درب یک قوطی کمپوت آناناس را باز کنید آب آن را کنار بگذارید و قطعه های آناناس را خرد کنید و همراه با یک قاشق چایخوری زعفران دم نموده به مواد قبلی اضافه کنید و همه مواد را با قاشق هم بزنید.

مرحله پنجم:

مایه دسر را در یک قالب متناسب با حجم مایه بریزید، قالب را از قبل با مقدار کمی کره چرب کنید سپس مایه دسر را به قالب اضافه کنید و دسر را در یخچال بگذارید تا بسته گردد. پس از آن که دسر بسته شد با قاشق مخصوص اسکوپ از دسر برداشته در ظرف مناسب سرو کنید.

منبع: خبربانو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرز تهیه دسر ماست و آناناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر ماست و آناناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید