راه و چاه سفر به سرزمین چین

به گزارش وبلاگ پارسی، به چشم خیلی از ما چین سرزمین اسرار است بناهای تاریخی، آثار هنری و فرهنگ و تاریخ غنی چین همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

راه و چاه سفر به سرزمین چین

اما نفهمیدن زبان و شایعه های بدی که درمورد چین شنیده ایم ما را درمورد سفر به این کشور دو به شک می کند. در مطلب امروز لیستی از کارهایی که باید برای سفر در سرزمین چین انجام دهید آمده است تا این رویاتان را تحقق بخشید و از سختی هایی که زبان ایجاد می کند نترسید.

اقتصادی باشید. برای سفری مفصل و اقتصادی آماده شوید. نحوه سفرتان بستگی به سلیقه تان و اندازه پولی که دارید دارد. اگر پولدارید و تنها می خواهید سفری ریلکس کننده به چین داشته باشید، تنها چیزهایی که نیاز دارید پاسپورت، ویزا و کارت اعتباری تان هستند. اما با این نوع سفر تنها چیزی که از چین دستگیرتان می شود این است که کشوری است متشکل از چند شهر! برای آنکه چین را واقعا ببینید و با تاریخ، فرهنگ و روش زندگی مردم آن آشنا شوید باید سفری اقتصادی و مفصل داشته باشید. پس از هتل های شیک و گران قیمت و رستوران های لوکس فاصله بگیرید و خودتان را برای چین واقعی و یک ماجراجوی به یاد ماندنی آماده کنید.

وسایل مخصوصی بردارید. به غیر از چیزهایی که باید برای هر سفری به همراه ببرید، این ها وسایلی هستند که باید برای این سفر تعیین به همراه داشته باشید.

  • یک کتاب راهنمای گردشگری کامل. شما همیشه می توانید اطلاعات جسته و گریخته ای از اینترنت یا افراد را به دست آورید اما یک کتاب راهنمای گردشگری کامل به شما این امکان را می دهد که تمام اطلاعاتی که راجع به چین، غذاهای چینی، مکان های دیدنی، آثار باستانی و هر چیز دیگری که به آن نیاز داشته باشید را یک جا و سازمان دهی شده داشته باشید. همچنین اطلاعاتی راجع به شماره اتوبوس ها و روش های حمل و نقل هم خواهید داشت.
  • با خودتان پولی بیشتر از آنچه فکر می کنید خرج می شود به همراه ببرید. اگر کارت اعتباری بین المللی دارید پول تان را در آن بریزید اما اگر ندارید آن را به صوت نقد با خود به همراه ببرید.
  • یک راهنمای خوب. اگر چینی بلدید خب چه بهتر اگر خیر در همه جاهای توریستی راهنمایی پیدا خواهید کرد که به زبان انگلیسی صحبت کند و برای شما راجع به چیزی که از آن بازدید می کنید توضیح دهد. این راهنماها، مطمئنا، از شما پول می گیرند اما افرادی هم هستند که بدون گرفتن هزینه ای به صورت داوطلب راهنمای شما می شوند. برای آنکه جاهایی بکر که دیگر توریست ها به آنجا نمی فرایند را پیدا کنید از افراد محلی کمک بخواهید. سعی کنید قبل از سفرتان از طریق از برنامه هایی مانند اینستاگرام، کوچ سرفینگ، فیسبوک و غیره چند دوست چینی پیدا کنید و از آنها راجع به مکان های دیدنی خاص بپرسید. همچنین در چین با آنها ملاقات کنید تا یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید.

هتل تان را هوشمندانه انتخاب کنید. می توانید چند هتل رزرو کنید و بعد از پیدا کردن هتل مورد نظرتان رزرو هتل های دیگر را کنسل کنید. این کار به صورا اینترنتی امکان پذیر است و کنسل کردن رزرو چیز معمولی است. مطمئن شوید در هتلی که انتخاب می کنید حداقل یک نفر به زبان انگلیسی مسلط است تا بتواند منظور شما را متوجه شود و هماهنگی ها را با او انجام دهید. لازم نیست در پی هتلی 5 ستاره بگردید تا بتوانید فردی را پیدا کنید که در هتل انگلیسی بلد باشد. بیشتر هتل هایی که در شهرهای بزرگ قرار دارند هول و هوش شبی 30 تا 50 دلار هستند. سعی کنید در هتل های مخصوص بک پکرها اقامت نکنید چرا که این هتل ها ممکن است ارزان باشند (مثلا حدود شبی 10 دلار) اما بر خلاف کشورهای دیگر، امکان اینکه بتوانید در آنها شخصی را پیدا کنید که بتواند انگلیسی صحبت کند و با شما دوست شود کم است.

پول تان را عوض کنید. قبل از اینکه زمان سفرتان برسد اندازهی یوان تهیه کنید و بعد از اینکه به مقصد رسیدید همه پولی که می خواهید خرج کنید را یوان کنید.

روش حمل و نقل تان را انتخاب کنید. بهترین راه برای سفر بین شهری قطارهای پرسرعت است. اگر نمی توانید برای شهری که می خواهید قطار پرسرعت پیدا کنید، از هواپیما استفاده کنید. برای حمل و نقل در شهر از مترو استفاده کنید. اگر حمل و نقل با مترو مقدور نبود از تاکسی استفاده کنید. از کارمند هتل که انگلیسی صحبت می کند بخواهید نام محلی که می خواهید به آن بروید را به چینی روی کاغد بنویسد و آن کاغذ را به راننده تاکسی نشان دهید تا شما را به مقصد ببرد. اتوبوس سوار نشوید چرا که نام ایستگاه ها می توانند گیج تان کنند.

فکر تان را مثبت نگه دارید. 90 درصد مردم چین خونگرم و مهمان نواز هستند و 95 درصد آنها نمی توانند انگلیسی صحبت کنند. پس اگر در شهر مشاهده کردید که مردم از برقراری ارتباط چشمی با شما خودداری می کنند و یا دوست ندارند با شما صحبت کنند، این را به خودتان نگیرید، این به خاطر ضعف آنها در زبان است. برای پرسیدن راستا، به سمت افراد جوان بروید و با آنها صحبت کنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "راه و چاه سفر به سرزمین چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه و چاه سفر به سرزمین چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید