داستان کوه خشمگینی که ناگهان بیدار شد!(

به گزارش وبلاگ پارسی، از گردشگری سیاه چیزی می دانید؟ گردشگری سیاه چیزی شبیه ژانر وحشت در سینماست. هیجان انگیز است و آدرنالین خون را بالا می برد.

داستان کوه خشمگینی که ناگهان بیدار شد!(

شهر باستانی پمپئی در ایتالیا یکی از دیدنی های مهم این کشور به شمار می رود. شهری که به خاطر فوران یک آتشفشان عصبانی، در تاریخ ابدی شد و اکنون به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شده است. با مجله گردشگری وبلاگ پارسی همراه باشید تا این بار به ایتالیا سفر کنیم و با هم داستان شهر پمپئی را که بر اثر فوران آتشفشان وزوو به زیر خاکستر رفت و همه ساکنانش به سنگ تبدیل شدند، با هم بخوانیم.

شهر پمپئی کجاست؟

شهر پمپئی در جنوب کشور ایتالیا جایی نزدیک به ناپل واقع شده است. برای بازدید از این شهر، ناگزیر باید باید ایتالیا بلیط بخرید. البته این کشور دیدنی های زیادی دارد. می توانید یک برنامه سفر درست و حسابی و همه جانبه بچینید.

وقتی زمان متوقف شد

پمپئی به مدت 600 سال یکی از بندرهای مهم روم به شمار می رفت. از یک سو به دریا و از سوی دیگر به کوهستان وزوو راه داشت و از این رو منطقه ای ایده آل برای ثروتمندان رومی محسوب می شد. آوازه بناهای باشکوه و زیبای شهر، کل دنیای قدیم را در نوردیده بود.

تا اینکه در سال 79 میلادی، ناگهان زمان برای همیشه در پمئپی متوقف شد. آتشفشان وزوو خیلی ناگهانی فوران کرد. زمین لرزید و در چشم به هم زدنی شهر باشکوه پمپئبی به تلی از خاکستر تبدیل شد. مردم شهر، در حال انجام زندگی روزمره بودند. غذا می خوردند، کارهای روزمره را انجام می دادند و عده ای خواب بودند. همه آنها در چشم به هم زدنی مجسمه شدند. مجسمه هایی که اکنون در یکی از بزرگ ترین و اسرار آمیزترین موزه شهرهای باستانی دنیا قرار دارند و هر روزه، سیل عظیم گردشگران کنجکاو از آنها دیدن می کنند. کارشناسان می گویند مردم پمپئی به دلیل گازهای سمی نمرده اند. بلکه دمای بالای آتشفشان که چیزی حدود 250 درجه سانتی گراد بود، همه آنها را ناگهان کشت.

سالها مدفون زیر خاک

در سال 1748 بود که پمپئی کشف شد. یعنی چیزی حدود 1700 بعد از حادثه عظیم وزوو. کشاورزی که داشت زمینش را شخم می زد، باعث کشف آن شد. کشاورز چند جسد عجیب پیدا کرد و همین سرآغاز کاوش وسیعی شد که سرانجام پمپئی را به طور کامل از زیر خاک بیرون آورد. شهری که قرن ها بود زیر 6 متر خاکستر آتشفشانی مدفون بود.

ویدئویی دیدنی از حادثه شهر پمپی:

از آن سال به بعد بود که این شهر به یکی از قطب های گردشگری ایتالیا تبدیل شد. به زبان بهتر، پمپئی قطب گردشگری سیاه ایتالیا شد. یعنی جایی که رد پای ترس و مرگ را می توان هنگام بازدید از دیدنی های گردشگری آن جست و جو کرد و اصلا همین ترس، باعث شکل گیری این نوع از گردشگری شده است. پمپئی بهترین نمونه گردشگری سیاه دنیا است. جایی که می توانید آدرنالین خون تان را افزایش دهید.

در شهر پمپئی چه چیزی منتظر شماست

شما می توانید به سفر به ایتالیا و بازدید از پمپئی یکی از بهترین نمونه های گردشگری سیاه را ببینید. شهر باستانی پمپئی دقیقا به همان صورتی که دچار حادثه شد، مرمت و بازسازی شده است. مجسمه مردمانی که روزگاری جان داشتند و در شهر زندگی می کردند، به همان صورتی که دچار حادثه شدند در شهر دیده می شود. حیوانات خانگی و مردم عادی گویی جایی در زمان موقف شده اند. جوانی که دنبال راه گریزی برای فرار از گرمای طاقت فرسای آتشفشان می گشت، مادری که فرزندانش را در آغوش گرفته و مردی که خواب بود و تا ابد خواب مانده را می توانید در شهر ببینید.

معبد ونوس، معبد آپولو، معبد ژوپیتر، گرمابه باستانی عمومی و آمفی تئاتر شهر پمپئی از دیگر دیدنی های جذاب این منطقه به شمار می رود. شما همچنن می توانید کوه وزوو، این بزرگ ترین قاتل طبیعی تاریخ را ببینید و حتی از آن بالا بروید.

منبع: پیام دلتا

به "داستان کوه خشمگینی که ناگهان بیدار شد!(" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان کوه خشمگینی که ناگهان بیدار شد!("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید