خبرنگاران خرید بیش از 31 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان گیلان

به گزارش وبلاگ پارسی، رشت - خبرنگاران - مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید 31.5 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان از ابتدای فصل خرید تا کنون اطلاع داد.

خبرنگاران خرید بیش از 31 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان گیلان

رامین گیلانشاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پارسی اضافه کرد: این میزان کلزا به نرخ تضمینی در مجموع به میزان 1.5میلیارد ریال از کشاورزان کلزا کار گیلان خریداری شده است.

وی گفت: خرید کلزا از 9خردادماه توسط شبکه تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان از کشاورزان کلزاکار استان شروع شده و با توجه به اتمام کار برداشت ، روزهای پایانی خرید را طی می نماید.

وی بیان داشت: شبکه تعاونی های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان در رستم آباد رودبار و کهنه گوراب فومن با هماهنگی اداره غله استان برای خرید تضمینی محصول کلزا از کشاورزان مناطق مربوطه اقدام نموده و آن را به مقصد کارخانه مورد نظربرای روغن کشی ارسال نموده است.

کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آن به جای سایر محصولات پرآب بر در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفته است.

گیاه کلزا (Brassica napus)، یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است، دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.

رقم اصلاح شده کلزا، که امروزه کانولا خوانده می گردد، از مقدار کمتری اروسیک اسید و گلوکوزینولات برخوردار است و به علت محتوای کمتر مواد ضد تغذیه ای، برای مصرف انسان و تک معده ای ها نسبت به رقم غیر اصلاح شده یا همان کلزا، مناسب تر است.

قیمت هر کیلوگرم روغن خوراکی کلزا در بازار براساس نوع برند و کیفیت، بین 35 تا 45 هزار تومان است.

تفاله دانه کلزا پس از روغن گیری به عنوان علوفه دام مصرف می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خرید بیش از 31 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید بیش از 31 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید