بلدرچین در بازار کمیاب شد ، یک کیلو بلدرچین هم قیمت 5 کیلو مرغ!

به گزارش وبلاگ پارسی، بلدرچین گران تر از مرغ شد. فراوریکنندگان می گویند مصرف دان بلدرچین بالاست. به همین علت به علت کمبود و گرانی دان، فراوری بلدرچین دیگر صرفه مالی ندارد.

بلدرچین در بازار کمیاب شد ، یک کیلو بلدرچین هم قیمت 5 کیلو مرغ!

در فروشگاه های آنلاین هم فروش گوشت بلدرچین یا موجود نیست یا هر بسته 800 گرمی بلدرچین با قیمت 110 تا 130 هزار تومان فروخته می گردد.

چرا فراوری بلدرچین کم شد؟ رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی پاسخ داد: هر بلدرچین برای اینکه یک کیلو گرم گوشت برای مصرف نماینده داشته باشد باید حدود هشت کیلو دان مصرف کند. در این شرایط خوراک برای مرغ و بلدرچین کمیاب و گران شده است. بنابراین فراوری بلدرچین به صرفه نیست.

بلدرچین مشمول قیمت گذاری نمی گردد

محمد یوسفی به وبلاگ پارسی گفت: از طرفی بلدرچین از سوی دولت مشمول قیمت گذاری نمی گردد و به همین علت فراورینمایندگان گوشت این جوجه ها را با نرخ های متفاوتی می فروشند. یعنی ممکن است در یک فروشگاه یک کیلو گوشت بلدرچین 130 هزار تومان و در بعضی فروشگاه های دیگر نرخ آن ارزان تر باشد.

به گفته فعالان این حوزه، بلدرچین های مولد هم به علت افزایش نرخ تمام شده فراورینمایندگان راهی کشتارگاه می شوند. به طوری که در فروش بسته بندی بلدرچین تخم این موجود در بدن آنها قابل مشاهده است.

بلدرچین در فروشگاه های آنلاین کمیاب شد

کشتار بلدرچین مولد فاجعه است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره کشتار بلدرچین های مولد شرح داد: کشتار بلدرچین های مولد فاجعه است. زمانی که فراوری این جوجه ارزان نباشد فراورینمایندگان مجبور می شوند از تکثیر این جوجه ها صرف نظر نمایند. بنابراین آنها را به کشتارگاه می فرستند و گوشت آنها را راهی بازار می نمایند.

یوسفی بعلاوه گفت: شرایط فراوری مرغ هم مانند شرایط دامداری ها شده است. در ماه های گذشته کمبود نهاده باعث شد بعضی دامدارها دام های آبستن و مولد خود را راهی کشتارگاه نمایند.

این روزها شرایط فراوری دام و طیور خوشایند نیست. دامداران به علت شرایط خشکسالی و فقر مراتع، به سختی شکم دام خود را سیر نگه می دارند. چندی پیش ایسنا نوشته بود گوسفندان و گاوهای آبستن یا شیرده که آینده صنعت دامپروری کشور هستند راهی کشتارگاه ها می شوند.

برای مطالعه بیشتر خبر تلفات گسترده و افزایش قیمت مرغ را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "بلدرچین در بازار کمیاب شد ، یک کیلو بلدرچین هم قیمت 5 کیلو مرغ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلدرچین در بازار کمیاب شد ، یک کیلو بلدرچین هم قیمت 5 کیلو مرغ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید