برداشتن 10 هزار قدم را فراموش کنید با 4400 قدم سلامت بمانید

به گزارش وبلاگ پارسی، محققان ادعا نموده اند، به جای 10 هزار قدم که معمولاً توصیه می گردد، فقط برداشتن 4 هزار و 400 قدم در روز به صورت پیاده روی می تواند برای محافظت در برابر بیماری های جدی کافی باشد.

برداشتن 10 هزار قدم را فراموش کنید با 4400 قدم سلامت بمانید

به گزارش وبلاگ پارسی، کارشناسان ادعا می نمایند که فقط 4400 قدم زدن در روز به صورت پیاده روی می تواند برای محافظت از افراد در برابر بیماری جدی کافی باشد.

یکی از تکنیک های توصیه شده برای پیاده روی که در سال های اخیر نیز بسیار پر هوادار شده است تکنیک پیاده روی 10 هزار قدم در روز است که هدف آن ترویج فعالیت فیزیکی منظم روزانه است و سال 1965 مطرح شد، اما تحقیقات اخیر دانشکده پزشکی هاروارد نشان داد که این میزان از پیاده روی ممکن است بیش از حد باشد؛ در عوض، برای زنان، تنها 4 هزار و 400 قدم می تواند خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کاشناسان تأکید می نمایند، ورزش بیشتر از این می تواند به مزایای اضافی منجر گردد؛ یک آنالیز از مزایای سطوح مختلف فعالیت بدنی توسط یک متخصص از دانشگاه هرتفوردشایر نشان داد برداشتن 4 هزار و 400 گام می تواند برای محافظت در برابر بیماری های جدی کافی باشد.

نتیجه تحقیقات متعدد نشان داده، فعالیت بدنی می تواند به افراد در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند زوال عقل و بعضی سرطان ها یاری کند و شرایطی مانند دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

برای رسیدن به هدف 10 هزار قدم، یک فرد با سرعت پیاده روی متوسط به حدود دو ساعت پیاده روی در روز احتیاج دارد، اما برای رسیدن به 4400 قدم تنها 53 دقیقه زمان ضروری است.

انجمن قلب آمریکا پنج جلسه 30 دقیقه ای فعالیت قلبی عروقی با شدت متوسط (50 تا 60 درصد از بیشینه ضربان قلب) در هفته را برای حفظ سلامت قلب توصیه نموده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "برداشتن 10 هزار قدم را فراموش کنید با 4400 قدم سلامت بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشتن 10 هزار قدم را فراموش کنید با 4400 قدم سلامت بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید