ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت قرقیزستان

به گزارش وبلاگ پارسی، دولت قرقیزستان در نظر دارد تا سال 2026 علاوه بر افزایش اشتغال زایی، نرخ بیکاری را نیز تا 5 درصد کاهش دهد.

ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت قرقیزستان

به گزارش خبرنگار وبلاگ پارسی در بیشکک، کابینه وزیران قرقیزستان برنامه ای را برای اجرای برنامه توسعه ملی تا سال 2026 اعلام نموده است.

در این برنامه رشد مالی سالانه به طور میانه 5 درصد در 5 سال آینده، افزایش فراوری ناخالص داخلی سرانه حداقل 1500 دلار، کاهش بیکاری به 5 درصد و کاهش 20 درصدی فقر در نظر گرفته شده است.

بر اساس برنامه دولت، وام های بلاعوض برای حمایت از کسب و کار اعطا می گردد.

گفتنی است که قرار است تعدادی نیروگاه برق آبی ساخته گردد، شرایط و ظرفیت نیروگاه های برق آبی بهبود یابد. بعلاوه کوشش هایی برای راه اندازی پروژه ساخت راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان انجام خواهد شد.

گفتنی است که در برنامه دولت افزایش 50 درصدی حقوق موسسات دولتی، افزایش سالانه 20 درصدی در مدت 5 سال و افزایش 50 درصدی حقوق بازنشستگان و مزایا پیش بینی شده است.

یاد آوری می گردد که سادیر جباراف رئیس جمهور قرقیزستان در اکتبر سال گذشته فرمانی مبنی بر برنامه ملی 90 صفحه ای تا سال 2026 صادر کرد.

فراوری ناخالص داخلی قرقیزستان در سال گذشته از 600 میلیارد صوم فراتر رفت.

بر اساس گزارش بانک جهانی، نرخ فقر در قرقیزستان در سال 2020 از 20 درصد به 25.3 درصد افزایش یافت. تقریباً 2.2 میلیون قرقیزستانی زیر خط فقر زندگی می نمایند.

تعداد بیکاران کشور نسبت به سال گذشته 3.4 درصد افزایش داشته است، تا اکتبر سال گذشته 104 هزار بیکار در قرقیزستان ثبت شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهمترین برنامه دولت قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید