چرا امسال فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر از گذشته است؟

به گزارش وبلاگ پارسی، متخصصان معتقدند فصل آلرژی امسال شدیدتر و طولانی تر از سال های گذشته است و دلیل آن نیز تغییرات اقلیمی و آب و هوایی است که گرده های بیشتری را وارد هوا می کند.

چرا امسال فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر از گذشته است؟

آنها به افرادی که آلرژی دارند توصیه می کنند هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی استفاده کنند و بعد از بازگشت به خانه دوش بگیرند. در داخل خانه نیز پنجره ها را بسته نگه دارند. در فصل بهار، آلرژی بیشتر می شود و گرده های بیشتری در هوا وجود دارد. این خبر بد برای افراد مبتلا به آلرژی فصلی است و کارشناسان می گویند تا زمانی که آب و هوا گرم نشود این اوضاع بهبود نخواهد یافت.

نتایج یک مطالعه که اخیرا اجرا شده نشان داد که فصل گرده بین سالهای 1990 تا 2018 سالانه 20 روز افزایش می یابد در حالی که غلظت گرده در آمریکای شمالی در مدت مشابه 21 درصد افزایش یافته است. این مطالعه نشان داد که گرده در هوا نیز ممکن است به طور فزاینده ای قوی تر و در نتیجه آلرژی زا باشد.

نویسندگان این بررسی معتقدند تغییرات اقلیمی عامل اصلی تغییر در طول فصل گرده بوده و کمک قابل توجهی به افزایش غلظت گرده می کند. همچنین نتایج آن حاکی است که تغییرات آب و هوایی ناشی از مداخله انسان، در حال حاضر فصل گرده در آمریکای شمالی را بدتر کرده و فرایند گرده های ناشی از آب وهوا به احتمال زیاد تأثیرات بیشتر تنفسی طی دهه های آینده خواهد داشت.

دکتر استنلی ام. فینمن، متخصص آلرژی و ایمونولوژیست در این باره می گوید: فصل آلرژی امسال به وضوح شدیدتر از زمانی است که ما پیش تر تجربه کرده ایم. ما شاهد هستیم که بسکمک از بیماران از علائم بیشتری که دارند، شکایت داشته و نمی توانند این علائم را با داروهای بدون نسخه سرکوب کنند. این به دلیل گرمتر شدن فصل و طولانی تر و قوی تر شدن فصل گرده است.

آب و هوا و کرونا

دکتر وگرزین متخصص آلرژی بچه ها در بیمارستان بچه ها نیویورک گفت: تغییر آب وهوا همچنین می تواند گونه های جدید گرده را به صورت منطقه ای ارائه دهد زیرا گیاهان با دمای بالاتر سازگار می شوند. جالب توجه است که احتمالا در سال گذشته با توجه به بیماری همه گیر COVID-19، که بیشتر مردم را وادار به گذراندن وقت بیشتر در خانه، استفاده از ماسک در خارج از خانه و شستشوی مداوم دستها کرد، همه اینها می توانند در کاهش تماس با مواد حساسیت زای موجود در هوا کمک کنند. برای آلرژن ها و همچنین عوامل بیماری زا ، قرار دریافت در معرض آن مواد بسیار مهم است.

وی افزود: هر فصلی از فصل گذشته بدتر نیست اما همواره نوساناتی وجود دارد. به طور کلی، امسال بیماران بیشتری را با علائم بدتر، به ویژه در میان بچه ها می بینیم. اقدامات احتیاطی و شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کووید19که در سالهای 2020 و 2021 اجرا شده ممکن است موقتاً از فرایند رو به وخامت آلرژی جلوگیری کند اما فرایند کلی آن دلگرم کننده نیست. من نگران سال آینده هستم، در حالی که فرایند بهبود کرونا منجر به استفاده کمتر از ماسک و کاهش شستشوی دست و فعالیت بیشتر در فضای باز می شود.

چه میتوان کرد؟

یادگیری اینکه به چه گرده هایی حساسیت دارید و بررسی تعداد روزانه گرده ها از بهترین اقدامات برای کاهش قرار دریافت در معرض آلرژن های فصلی است. تعداد گرده در صبح در بدترین و شدیدترین حالت است. روزهای بادی نیز که همراه با تعداد زیاد گرده می باشد احتمالاً زمان مناسبی برای پیاده روی یا رفتن به پارک نیست. از دیگر اقدامات پیشگیرانه می توان به بسته نگه داشتن پنجره ها در فصل آلرژی، دوش دریافت پس از حضور در فضای باز و استفاده از عینک آفتابی و کلاه برای جلوگیری از ورود گرده به مو و چشم ها اشاره کرد.

متخصص آلرژی و ایمونولوژی بیماری های عفونی در بیمارستان در آمریکا نیز تاکید کرد: شروع کار با داروهای آلرژی نیز می تواند کمک کند. اگر می دانید که علائم آلرژی زودتر در فصل بهار یا پاییز از راه می رسد، مصرف داروها را زودتر شروع کنید. اگر 2 تا 3 هفته قبل از شروع علائم به طور جدی داروهای خود را شروع کنید احتمال اینکه آزار و اذیت شما کمتر شود وجود دارد.

منبع: HealthLine

منبع: همگردی

به "چرا امسال فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر از گذشته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا امسال فصل آلرژی طولانی تر و شدیدتر از گذشته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید