وزیر راه: به خانوار هایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی می دهیم

به گزارش وبلاگ پارسی، وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 48 درصد از سبد هزینه خانوار های شهری مربوط به مسکن است، گفت: در شهر های بزرگ این رقم به 60 درصد سبد خانوار می رسد.

وزیر راه: به خانوار هایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی می دهیم

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در مراسم گلنگ زنی ساخت واحد های مسکونی نهضت ملی مسکن در کرمانشاه از وجود 9 میلیون جوان ازدواج ننموده در کشور اطلاع داد و گفت: مشکل بخش قابل توجهی از این جوانان برای ازدواج، موانع اقتصادی بویژه نداشتن مسکن است که ما در این راستا ثبت نام مجرد ها در طرح نهضت ملی مسکن را پیش بینی کردیم.

وی بعلاوه اطلاع داد: به خانوار هایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی برای ساخت مسکن داده می گردد.

وی با اشاره به اینکه در گام اول ساخت دو میلیون مسکن را طی دو سال آینده در کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن در برنامه واقع شده است، اضافه نمود: پیش از خاتمه گام اول هم گام دوم را آغاز خواهیم کرد، اما طبیعی است حرکت در گام اول سخت تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای هر استان یک سقف معین در ساخت مسکن داریم، گفت: به استان ها ابلاغ شده که آغاز عملیات اجرایی در گام نخست در یک برنامه دو ساله باشد.

قاسمی با بیان اینکه حدود یک میلیون واحد مسکن مهر بر روی زمین های دولتی ساخته شده است، گفت: بنا داریم کل واحد های مسکونی در طرح نهضت مسکن را در بر روی زمین های دولتی بسازیم.

وی تاکید نمود: آماده سازی مقدمات طرح مسکن مهر حدود چهار سال به طول انجامید، اما در طرح جهش نهضت فراوری مسکن طی چند ماه آماده سازی ها را انجام دادیم و هم اکنون بیش از دو میلیون واحد مسکونی آماده زیر بار رفتن و آغاز عملیات اجرایی است و یک میلیون و چهارصد هزار هکتار زمین نیز برای این منظور آماده استفاده شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر شناسایی حدود 600 هزار هکتار زمین تازه غیر از منطقه ها روستایی انجام گردد، دیگر برای ساخت واحد مسکونی در منطقه ها شهری مسئله ای نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه تامین زمین گام های خوبی برداشته شده و اکنون تاسیس بانک زمین هم در مراحل نهایی واقع شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی باید به صورت واقعی و با تمام توان انجام گردد و هیچ اقدام نمایشی نباید در این زمینه وجود داشته باشد، گفت: متقاضیان خانه دار شدن بسیار زیاد هستند و باید کوشش کنیم که حتی بیش از چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات برای ساخت این واحد ها هم گفت: این موضوع کار بسیار سنگین و زمانبری بود که طی چند ماه گذشته انجام شد و علاوه بر آن با بیمه و اقتصادیات نیز هماهنگی و رایزنی های لازم اجرا شده است.

قاسمی با بیان اینکه ما اشکالات و نقص های مسکن مهر را در طرح نهضت ملی مسکن رفع نموده ایم، یادآور شد: تراکم مسکن مهر 120 واحد در هکتار بود که ما این را در طرح نهضت ملی مسکن به یک سوم کاهش داده ایم و فاصله بلوک ها را زیاد نموده ایم مثلاً در شهر هایی که ساختمان چهار طبقه وجود ندارد، اجازه ساخت آپارتمان چهار طبقه ندادیم تا هم فضا و ساختار شهر را حفظ کنیم و هم فضای تنفس و زندگی راحت تری را برای مردم به وجود بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همکاری مجلس برای تامین اقتصادی صندوق ملی مسکن اظهار کرد: در قانون جهش فراوری، همزمان با ساخت مسکن تمام زیرساخت های لازم نیز ساخته می گردد و ما در واقع به جای ساخت مسکن، شهر می سازیم.

وی با بیان اینکه هر کس در نهضت ملی مسکن ثبت نام کند، ما موظف به تامین احتیاج های او هستیم، گفت: برآورد ما این است که حدود 500 هزار نفر از کل مجموعه نیرو های مسلح فاقد مسکن هستند که در این زمینه توافق نامه لازم امضا شده تا نیرو های مسلح خودشان مسکن مورد احتیاجشان را بسازند و اگر در جایی هم زمین لازم وجود نداشته باشد ما آن را تامین خواهیم کرد.

به گفته قاسمی، نیرو های مسلح تا به امروز عملیات اجرایی حدود 100 هزار واحد مسکونی را آغاز نموده اند که نشان دهنده یک توافق و همکاری جمعی در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است.

وی بعلاوه با اشاره به توافق ساخت 100هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه نمود: بعلاوه در حال بستن یک توافق خوب با سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم تا تمام زمین های اوقاف که امکان استفاده در طرح نهضت ملی مسکن را دارند، در اختیار این طرح قرار گیرد.

قاسمی تاکید نمود: تامین زمین نه فقط برای چهار میلیون واحد مسکونی که برای آینده ای فراتر از آن در دستور کار است و ما آینده بلندمدت شهر ها و استان ها را می بینیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که 48 درصد از سبد خانوار های شهری، هزینه های مربوطه به مسکن است، گفت: در شهر های بزرگ این رقم به 60 درصد سبد خانوار می رسد.

قاسمی از تمام مسوولان استانی خواست که طرح نهضت ملی را در دستور کار جدی قرار دهند و با برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات شورای عالی مسکن و نیز تامین زمین مورد احتیاج در راستای پیشبرد این طرح بکوشند.

وی اضافه نمود: هم اکنون گام اول برای بارگذاری دو میلیون مسکن برداشته شده و اگر طبق برنامه ها پیش برویم می توانیم گام دوم را با سرعت مناسب و در زمان لازم برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما نگران احتیاج به وام ها و تسهیلات مورد احتیاج در طرح نهضت ملی مسکن نیستیم، گفت: مشکل اصلی هم اکنون تامین اعتبار صندوق ملی مسکن و تامین زیرساخت های طرح های ساخت مسکن است، زیرا اگر این اتفاق رخ ندهد با مشکل روبرو می شویم.

قاسمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 18 هزار و 477 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه گفت: ساخت 116 هزار واحد مسکونی طی چهار سال آینده در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است و اگر توان و امکان ساخت بیش از آن وجود داشته باشد، هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در سفر رییس جمهوری به این استان که در آینده نزدیک انجام خواهد شد ساخت حدود 20 هزار واحد مسکونی دیگر نیز آغاز خواهد شد.

منبع: فرارو

به "وزیر راه: به خانوار هایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: به خانوار هایی که سه تا چهار فرزند داشته باشند، زمین مجانی می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید