نخست وزیر نیوزیلند: کرونا کاملا ریشه کن شد

به گزارش وبلاگ پارسی، جیسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند از ریشه کنی کامل بیماری کرونا در کشورش خبر داد و در عین حال به شهروندان با لحنی هشدار آمیز گفت: این خبر نباید موجب اهمال کاری آنها در برابر این بیماری و زمینه ظهور مجدد این بیماری مهلک در کشور شود.

نخست وزیر نیوزیلند: کرونا کاملا ریشه کن شد

به گزارش روز سه شنبه تارنمای نیوزیلند هرالد، جیسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور تنها ساعاتی پیش از لغو محدودیت های ناشی از گسترش کرونا گفت: اگرچه فعلا شیوع کرونا را ریشه کن کردیم و توانستیم از انتقال فرد به فرد و گسترش اجتماعی این ویروس جدید در کشور جلوگیری کنیم، اما این به منزله آن نیست که دولت و مردم نخواهد برای مقابله بیشتر با آن اقدامی صورت دهند.

دولت نیوزیلند برای چند روز متوالی است که تعداد تازه مبتلایان به کرونا در این کشور قاره اقیانوسیه را زیر 10 نفر اعلام کرده و حتی روز یکشنبه گذشته تنها یک مورد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش داده بود. به گفته خانم آردرن کرونا در حال حاضر ریشه کن شده است. زیرادولت نیوزیلند این کشور یکی از سخت گیرانه ترین قرنطینه ها را به اجرا گذاشته و به نظر می رسد اکنون به استقبال نتایج مثبت آن می رود و به همین دلیل هم بود طی دو هفته گذشته بسیاری خانم آردرن را یکی از پیروز ترین رهبران جهان در مقابله با کرونا خواندند.

نخست وزیر نیوزیلند با اعلام اینکه کشورش یکی از پیروز ترین کشورها در مقابله با کرونا بوده و اکنون در حال لغو محدودیت های ناشی از این همه گیری است، درعین حال هشدار داد : چنین پیروزیتی نباید موجب اهمال کاری و نادیده دریافت ملاحظات پیشگیرنده قبلی و جدید شود چون هنوز ممکن است موارد جدید ابتلا شناسایی شود و یا این ویروس از طریق مسافرت ها گسترش یابد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نخست وزیر نیوزیلند: کرونا کاملا ریشه کن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر نیوزیلند: کرونا کاملا ریشه کن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید