علت گرانی قیمت ورق های فولادی چیست؟

به گزارش وبلاگ پارسی، حمیدرضا رستگار اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار فولاد کم است و هنوز احتیاج به زمان است تا پروژه های عظیم فعالیت خود را شروع نمایند و بازار به رونق برسد.

علت گرانی قیمت ورق های فولادی چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه نمود: قیمت ها در بازار تقریبا در ثبات قرار گرفته است و نوسان زیادی نداشته است و با توجه به شرایط و حجم مصرف نباید تورم و افزایش قیمتی داشته باشیم مگر اینکه فولاد تحت تاثیر سایر بازار ها قرار بگیرد.

وی گفت: البته قیمت ورق فولادی کمی افزایش یافت که علت آن هم واحد های فراوریی هستند که توزیع را به صورت قطره چکانی انجام می دهند.

رستگار بیان نمود: قیمت واقعی هر کیلوگرم ورق فولادی 6 هزار و 500 تومان تا 7 هزار تومان است، اما کارخانه ها آن را با قیمت 9 هزار و 500 تومان تا 10 هزار تومان در بازار توزیع می نمایند و علت اختلاف قیمت 3 هزار تومان تا 3 هزار و 500 تومانی برای بازار مشخص نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه واحد های فراوریی قیمت را بالا نگه داشته اند، ادامه داد: این در حالی است که این ورق ها فراوری داخل هستند و کارخانه های فراوری نماینده یا دولتی یا نیمه دولتی هستند و کارخانه های کوچک توان رقابت با این واحد ها را ندارند.

وی با بیان اینکه به کشف قیمتی که برای ورق فولادی صورت می گیرد معترض هستیم، توضیح داد: حتی بار ها به اتاق اصناف نیز اعلام کردیم چرا از اصناف نماینده ای در زمان کشف قیمت حضور ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن درباره تاثیر کرونا بر بازار آهن گفت: از اسفند ماه تا فروردین ماه که اوج شیوع کرونا بود ضرر و زیان به اعضای صنف وارد شد که باید درباره موضوعات مالیاتی تجدیدنظر هایی صورت بگیرد.

وی بیان نمود: همه جای جهان مرسوم است که مودیان مالیاتی در چنین زمان هایی از سوی دولت حمایت می شوند تا بتوانند ادامه فعالیت بدهند.

رستگار تاکید نمود: بسیاری از کسبه در اسفندماه هزینه های زیادی مانند حقوق، عیدی و پاداش داشتند همچنین در فروردین ماه نیز حقوق پرسنل را پرداخت کردند در حالی که درآمدی نداشتند و اگر این شرایط ادامه یابد و تکرار گردد واحد ها ناچار به تعدیل خواهند شوند.

منبع: میزان

منبع: تجارت نیوز

به "علت گرانی قیمت ورق های فولادی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت گرانی قیمت ورق های فولادی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید