دره ای رویایی در تهران

به گزارش وبلاگ پارسی، دره هول چران در منطقه نیاوران یکی از دره های زیبای مرکز است که جهت آن از شمال به جنوب و شیب آن به سمت دره یک باغ است.

دره ای رویایی در تهران

وبلاگ پارسی: دره های مرکز یکی از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده در تهران هستند ، این منطقه ها گردشگری می توانند محل مناسبی برای گذراندن یک روز همراه با دوستانی باشد که به کوهپیمایی علاقه دارند.

دره هایی که در هر یک از فصل های سال زیبایی های خاص خود را دارند و می توانند یک گردش به یادماندنی را برای شما ثبت نمایند. دره هول چران در منطقه نیاوران یکی از دره های زیبای مرکز است که جهت آن از شمال به جنوب و شیب آن به سمت دره یک باغ است. این دره از شمال به زیر دامنه های جنوبی قله کلکچال و از جنوب به گردنه سرچال بزرگ منتهی می گردد. هول چران دره ای است با شیبی تند و خاکی با سنگ های ریز و درشت. یال سمت راست این دره بلند است اما یال سمت چپ آن چندان بلند نیست. این دره در شرق مقبره شهدای گمنام از بالا به پایین امتداد دارد.

مسیرهای کوهپیمایی و کوهنوردی منطقه کلکچال:

- مسیر پرتردد پارک جمشیدیه به اردوگاه کلکچال: درب غربی پارک، مسیر دره حصارک، ایستگاه سوم (قله تختی گل جیران)، اردوگاه کلک چال/ طول مسیر 4630 متر (کوهپیمایی).

- مسیر دره گلابدره به اردوگاه کلکچال: گلابدره، مسیر سمت چپ رودخانه، چشمه، دره کو دره، حشم چال، دره کلکچال و اردوگاه کلکچال/ طول مسیر 3550 متر (کوهپیمایی).

- مسیر اردوگاه کلک چال به قله کلکچال: ضلع شمال غربی اردوگاه، مسیر خط لوله آب، گردنه سرلو، گرز دره، سمت راست به سمت شمال شمال شرقی، قله فرعی کلکچال و قله کلکچال/ طول مسیر 2850 متر (کوهنوردی).

- مسیر اردوگاه به مجتمع کوهستانی شیر پلا: ضلع شمال غربی اردوگاه، مسیر خط لوله، گردنه سرلوگرزدره، حرکت به سمت دره شمالی- دره پیازچال- دره گرزدره- پد بالگرد و مجتمع کوهستانی شیرپلا/ طول مسیر 3125 متر (کوهنوردی).

- مسیر اردوگاه به قله توچال: ضلع شمال غربی اردوگاه، مسیر خط لوله آب، گردنه سرلوگرز دره، عبور از مسیر شمال شرقی (حدفاصل یال کلک چال و دره پیازچال)، چشمه پیازچال، گردنه پیازچال، حرکت به سمت شیب تند شمالی، قله لزون شرقی، حرکت بسمت غرب، برف چال، قله چهارپالون و قله توچال/ طول مسیر 8220 متر (کوهنوردی).

راه دسترسی:

برای رسیدن به دره هول چران از خیابان نیاوران وارد خیابان فیضیه شوید و سربالایی این خیابان را به سمت کوه ها بالا بروید. در نهایت پس از حدود 1.5کیلومتر بالا رفتن به پارک جمشیدیه و ورودی دره می رسید. به وسیله جاده منتهی به اردوگاه بعد از گردنه سرچال بزرگ و به وسیله اردوگاه کلکچال می توانید خودتان را به هول چران برسانید.

منبع: توریسم آنلاین

به "دره ای رویایی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره ای رویایی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید