خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه شرایط هشدار است

به گزارش وبلاگ پارسی، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش حجم آلاینده ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز هفدهم آذر ماه در آستانه شرایط هشدار است.

خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه شرایط هشدار است

تورج همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ پارسی اضافه نمود: هم اکنون شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با 94 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است اما رسیدن این عدد به 100 با توجه به فرایند رو به رشد آلودگی در مناطق دور از ذهن نیست.

وی با بیان این که هم اکنون کیفیت هوای مناطق شهید کریمی، امامیه، چمن، الهیه و سجاد در شرایط هشدار است ادامه داد: این شاخص در مناطق سرافرازان، خاقانی، خیام شمالی، شهر، تقی آباد، وحدت و لشگر نیز بالاتر از 90 ای. کیو. آی قرار گرفته است که احتمال افزایش آن وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در 11 منطقه دیگر شهر مشهد در شرایط سالم گزارش شده است.

همتی اضافه نمود: شایسته است شهفرایندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش مؤثر خود را در بهبود شرایط هوای این شهر ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه شرایط هشدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه شرایط هشدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید