توسعه مطلوب زیرساخت ها در اردبیل، نگاه نو به ظرفیت های استان

به گزارش وبلاگ پارسی، استاندار اردبیل ظهر دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت با تاکید به سرعت و کیفیت مطلوب توسعه زیر ساخت ها در این استان عملکرد بخش دولتی طی یک سال گذشته را مناسب توصیف کرد.

توسعه مطلوب زیرساخت ها در اردبیل، نگاه نو به ظرفیت های استان

مجید خدابخش با بیان اینکه در زیر ساخت های مختلف از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و گردشگری اقدامات در خوری صورت گرفته است، متذکر شد: به عنوان مثال در ابتدای کار دولت تدبیر و امید 400 روستا در استان اردبیل برخوردار از نعمت گاز بودند و طی دو سال گذشته با گازرسانی به 218 روستا تحول اساسی در این حوزه را شاهدیم.

وی با اذعان به انجام عملیات گازرسانی به 287 روستای دیگر با برنامه زمان بندی بهره برداری تا یک سال آینده افزود: در هفته دولت عملیات گازرسانی 95 روستای استان با حضور وزیر کار و معاون شرکت ملی گاز ایران به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به اجرای سه پست جدید برق در اردبیل، خلخال و گرمی با اعتبار دو هزار و 700 میلیارد ریال از محل منابع بانک توسعه اسلامی ادامه داد: جهت اجرای نیروگاه سبلان مشگین شهر پیمانکار در محل مستقر شده و عملیات اجرایی با اعتبار 350 میلیون دلار شروع شده است.

استاندار اردبیل با یادآوری تصویب این پروژه در سفر رئیس جمهور به اردبیل بیان داشت: طی پانزده سال گذشته برای اجرای پروژه ژئوترمال در دامنه های سبلان در شهرستان مشگین شهر حفاری هایی صورت گرفته است و قرار است از محل آن طی هجده ماه آینده پنج مگاوات برق فراوری گردد.

به گفته خدابخش حفاری در دامنه سبلان با بهره گیری از بخار طبیعی برای فراوری برق حائز اهمیت بوده و مرحله اول با اعتبار 650 میلیارد ریال اجرا می گردد و تا 15 ماه دیگر برق فراوری خواهد نمود.

استاندار اردبیل در تشریح شرایط پروژه های آبرسانی با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی از صندوق توسعه ملی به استان توضیح داد: بخش اعظم این اعتبار در شهرستان پارس آباد هزینه شده و بخشی نیز برای سد عمارت گرمی و سد احمد بیگلوی مشگین شهر اختصاص داده شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل از ایجاد تحول عظیمی در بخش کشاورزی استان طی چهار سال آینده اطلاع داد و اضافه نمود: با قرار دریافت پارس آباد و بیله سوار در منطقه آزاد تجاری استان توسعه بخش کشاورزی از منظر جدیدی دنبال خواهد شد.

خدابخش آب شرب روستایی را یکی از مسائل و معضلات دانست و اضافه نمود: 31 مجتمع آبرسانی ویژه روستاها در حال اجراست، که ظرف یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تاکید به اینکه روستاها به عنوان مجتمع های فراوریی باید مورد توجه قرار گیرند، متذکر شد: سال گذشته 370 میلیارد ریال برای عمران روستاها به دهیاری ها پرداخت شده است.

وی در عین حال توسعه بخش کشاورزی را منوط به همگامی کشت با صنعت دانست و تاکید نمود: کشت گلخانه ای باید در سطح استان پیگیری گردد؛ در این راستا شهرک های گلخانه ای در منطقه مغان ایجاد گردد تا زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشاورزی تسهیل گردد.

خدابخش در عین حال به ضرورت توسعه بخش معدن استان تاکید و ابراز امیدواری کرد: با اتمام مطالعات سه پهنه معدنی قزل اوزن خلخال، باغرو اردبیل و سبلان مشگین شهر بتوان به دستاوردهای مطلوبی در این حوزه دست یافت.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به تصویب ایجاد منظقه آزاد تجاری بیان داشت: منطقه آزاد تجاری فرصت برای توسعه صادرات است و می بایست به عنوان ظرفیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار اردبیل خواهان ایجاد بیمارستان ویژه گردشگران خارجی در استان شد و افزود:با فعال شدن خط هوایی اردبیل-استانبول لازم است جذب گردشگران ترکیه ای تسهیل گردد.

وی با بیان اینکه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان در دامنه کوه سبلان موافقت نموده است، اضافه نمود: استان اردبیل دارای دو پیست اسکی روی برف و چمن می باشد و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

خدابخش با بیان اینکه ورزش باید در اشتغال استان نقش آفرین باشد، توضیح داد: سال جاری 12 تیم لیگ فزونی در شهرستان نیر اقدام به برگزاری اردو نموده اند و لازم است توریسم ورزشی با برگزاری مسابقات فراگیر ورزشی ملی و بین المللی در این استان توسعه یابد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اقدامات بخش دولت در حوزه فرهنگ را برگزاری 20 جلسه با حضور مدیران دستگاه های فرهنگی، دانشگاهیان و صاحبنظران عرصه فرهنگ عنوان و تاکید نمود: در این جلسات مسائل مختلف فرهنگی با ابعاد مختلف آن آنالیز و چکش کاری شده است، که تا به امروز دو مساله خشونت و موادمخدر مورد آنالیز قرار گرفته اند.

به گفته استاندار اردبیل در هفته دولت 387 پروژه با اعتبار سه هزار و 820 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه مطلوب زیرساخت ها در اردبیل، نگاه نو به ظرفیت های استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مطلوب زیرساخت ها در اردبیل، نگاه نو به ظرفیت های استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید