تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا؛ دوربینی که نمی شکند!

به گزارش وبلاگ پارسی، وب سایت Cnet پرچم دار جدید شرکت سامسونگ را در برابر 5 تست سقوط مورد آنالیز قرار داد تا مقاومت آن را بسنجد. اما نتیجه ای که از تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا حاصل شد شاید برای بعضی ها دور از انتظار بوده باشد!

تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا؛ دوربینی که نمی شکند!

گلکسی اس 20 اولتر عظیم ترین، قدرتمندترین و در عین حال سنگین ترین پرچم دار هوشمندی است که سامسونگ تا کنون طراحی نموده اما ظاهرا این گوشی مقاوم ترین گلکسی موجود در بازار نیست! نمایشگر 6.9 اینچی با گوشه های خمیده ، وزن 220 گرمی و ماژول غول پیکر دوربین در پنل پشتی این گوشی را واقعا عظیم تر از چیزی که انتظار دارید نشان می دهند و خب همین مسئله شاید به ضرر آن تمام گردد.

استفاده از گوشی هوشمند در تمامی زمان روز و تقریبا در هر مکانی باعث شده این محصولات بیشتر از هر گجت دیگری در معرض خطر سقوط یا دیگر آسیب دیدگی ها قرار گیرند. به همین خاطر در تستی که امروز قرار است مشاهده کنیم، گلکسی اس 20 اولترا در خیابان مورد آنالیز قرار می گیرد تا ببینیم پرچم دار سامسونگ روی سطح آسفالت که مقاوم ترین سطحی است که احتمالا این گوشی می تواند روی آن به زمین برخورد کند، چه عملکردی از خود به نمایش می گذارد.

برخلاف گلکسی اس 10 سال گذشته که یک نسخه از آن با بدنه سرامیکی (در پشت) در دسترس بود، گلکسی اس 20 در تمامی مدل هایش با بدنه شیشه ای از نوع گوریلا گلس راهی بازار شد. با این حال، تنها مدل اولترا است که از گوریلا گلس 6 استفاده می نماید و دو مدل پلاس و استاندارد از نسخه شماره 5 آن بهره می برند! در تمامی این گوشی ها نیز یک برچسب محافظ شرکتی نصب شده که در تست های ابتدایی روی این گوشی می ماند. می پردازیم به تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا.

تست اول: سقوط گلکسی اس 20 اولترا به پشت از ارتفاع 1 متر (معادل ارتفاع جیب تا زمین)

مقایسه دوربین گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P30 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس و شیائومی می نوت 10

در این آنالیز گلکسی اس 20 اولترا روی پنل پشتی خود و در ارتفاعی نزدیک به 1 متر که معادل ارتفاع جیب یک شخص با قد معمولی است به زمین می افتد. گوشی به طور کامل با پنل پشتی به زمین برخورد می نماید تا مقاومت ماژول دوربین آن تست گردد. همانطور که احتمالا می دانید، وقتی گوشی را به پشت روی زمین قرار دهید، ماژول عظیم دوربین فاصله محسوسی بین بدنه و زمین ایجاد می نماید و این مسئله می تواند آن را بسیار آسیب پذیر کند اما در تست اول این اتفاق رخ نداد و علی رغم شکسته شدن گوشه های دستگاه، ماژول دوربین هم سالم ماند و هم عملکرد خوب خود را حفظ کرد.

دو گوشه این محصول در پشت کاملا خرد شد و یک خط ناشی از ترک خوردن شیشه از بالا تا پایین کشیده شد. به گفته شخص آنالیز نماینده، تکه های شیشه هم اندکی روی دست او ریخت اما نه خیلی زیاد! تنها گوشه ای از نمایشگر که تقریبا سالم ماند مربوط به همان گوشه بالا سمت چپ است که دوربین در آنجا قرار گرفته است. اندکی خط و خش به اندازه بسیار ریز روی فریم دوربین ایجاد شد که تاثیری روی عملکرد آن نداشت و دوربین کاملا سالم ماند.

تست دوم: سقوط به روی نمایشگر از ارتفاع 1 متر (معادل ارتفاع جیب تا زمین)

در تست دوم این گوشی برخلاف آنچه که باید، روی نمایشگر به زمین نیفتاد و محل برخورد گوشی به زمین بخش بالایی نمایشگر بود. با این اوصاف بعد از ضربه اول، گوشه سمت چپ دستگاه به شدت به زمین برخورد کرد و همین مسئله باعث شد نتواند در برابر ضربه دوام بیاورد و شکست! حتی محافظ شرکتی نصب شده روی گوشی نیز نتوانست مانع آسیب دیدگی گردد اما حداقل از خرد شدن دیگر بخش ها جلوگیری شد. افتادن اس 20 اولترا روی گوشه باعث شد فریم فلزی این محصول کمی تو رفتگی داشته باشد اما همچنان تمام قابلیت های نمایشگر به خوبی کار می کرد.

تست سوم: سقوط به پشت از ارتفاع 1.5 متر (معادل ارتفاع چشم تا زمین)

متاسفانه در این تست نیز گوشی کاملا با فریم بالایی به زمین برخورد کرد و نه پشت، تا عملکرد ماژول دوربین را بسنجیم! البته دقیقا روی فریم بالایی نزدیک دوربین به زمین برخورد کرد اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که عملکرد فریم بالای گوشی نسبتا رضایت بخش بود. با این اوصاف اندکی شکستگی روی گوشه بالایی پنل پشتی دیده شد اما بیشتر ضربه توسط فریم فلزی جذب شد.

تست چهارم: سقوط به پشت از ارتفاع 1.5 متر (معادل ارتفاع چشم تا زمین)

برای اینکه دقیقا به آنچه که هدف آنالیز بود برسیم، گوشی را یک بار دیگر به پشت روی زمین انداختیم ولی باز هم با فریم عمودی به زمین برخورد کرد و نتوانستیم ببینیم چه بر سر دوربین خواهد آمد!

تست پنجم: سقوط گلکسی اس 20 اولترا به پشت از ارتفاع 1.5 متر (معادل ارتفاع چشم تا زمین)

این بار اما گوشی کاملا با پنل پشتی به زمین برخورد کرد و حتی حین برخورد تکه هایی از شیشه پنل پشتی به اطراف پخش شد. اما در کمال ناباوری، در حالی که بخش پشتی کاملا شکست، فقط ماژول دوربین سالم ماند و شاید به همین خاطر بوده که سامسونگ آنقدر آن را عظیم و ضخیم طراحی کرد! البته اندکی خط و خش روی دوربین فوق عریض دیده شد اما نه تنها چندان قابل رویت نبود بلکه تاثیر خاصی هم روی عملکرد آن نگذاشت و دوربین همانند قبل به عملکرد خوب خود ادامه داد.

البته با باز کردن برنامه دوربین، کمی مشکل فوکوس اتوماتیک در آن دیده شد که مسلما به خاطر ضربه ها نبوده چون پیش تر هم به خاطر این مشکل سامسونگ قصد داشت بروزرسانی برای این محصول عرضه کند و این یعنی مشکل فوکوس اتوماتیک برای بیشتر، اگر نگوییم همه، گلکسی اس 20 اولتراها وجود دارد.

سامسونگ در حال کار روی بروزرسانی برای بهبود عملکرد دوربین گلکسی اس 20 اولترا است!

شما عزیزان می توانید ویدئوی تست مقاومت این گوشی را در زیر تماشا کنید.

نتیجه

گلکسی اس 20 اولترا گوشی قدرتمند و صد البته گران قیمتی است و به آن دسته از عزیزانی که آن را خریداری می نمایند حتما پیشنهاد می گردد از یک قاب محافظ بسیار با کیفیت برای آن استفاده نمایند. تنها بخش سالم در این آنالیز ها دوربین بود و دیگر بخش ها با اولین ضربه در کمترین ارتفاع ممکن در حالت معمولی عملکرد خوبی از خود نشان ندادند. انتظار می فت دوربینی به این عظیمی پاشنه آشیل این محصول به حساب بیاید اما دیدیم که کاملا برعکس آنچه که تصور می شد رخ داد!

شاید این آنالیز کاملا حرفه ای نبوده باشد اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وب سایت Cnet سعی داشت تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا را در شرایطی کاملا طبیعی انجام دهد؛ شرایطی که بیشتر ما با آن روبرو هستیم. با این اوصاف تست های بیشتری از این گوشی منتشر خواهد شد که به زودی آن ها را پوشش خواهیم داد.

منبع: cnet

منبع: دیجیکالا مگ

به "تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا؛ دوربینی که نمی شکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا؛ دوربینی که نمی شکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید