بازار داغ خرید و فروش تسلیحات در ابوظبی به روایت تصویر

به گزارش وبلاگ پارسی، نمایشگاه نظامی ابوظبی از معدود نمایشگاه هایی است که به رغم شیوع ویروس کرونا به شکل حضوری و غیردیجیتال برگزار می گردد. امارات متحده در همان روز نخست یک میلیارد و 360 میلیون دلار جنگ افزار برای تقویت توان نظامی خود خرید.

بازار داغ خرید و فروش تسلیحات در ابوظبی به روایت تصویر

به گزارش وبلاگ پارسی به نقل از دویچه وله، نمایشگاه ایدکس (International Defence Exhibition & Conference) عظیم ترین نمایشگاه ویژه صنایع اسلحه سازی در خاورمیانه محسوب می گردد. این نمایشگاه هر دو سال یک بار در ابوظبی برگزار می گردد. نخستین دوره از این نمایشگاه در سال 1993 میلادی انجام گرفت.

پیش از گشایش این نمایشگاه که روز یکشنبه 21 فوریه (3 اسفندماه) افتتاح شد، جنگنده های نیروی هوایی ارتش امارات متحده عربی دست به انجام پرواز های نمایشی زدند.

نمایشگاه نظامی ابوظبی از معدود نمایشگاه هایی است که به رغم شیوع ویروس کرونا به شکل حضوری و غیردیجیتال برگزار می گردد. این نمایشگاه که روز یکشنبه 21 فوریه (3 اسفند) گشایش یافت تا 25 فوریه ادامه خواهد داشت.

با توجه به پاندمی کرونا به بازدیدنمایندگان از این نمایشگاه یادآوری شده است که فاصله گذاری فیزیکی و دیگر نکات مربوط به پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. البته رعایت فاصله گذاری فیزیکی در همه موارد ظاهرا ممکن نیست.

پاندمی کرونا و همچنین کاهش درآمدهای ارزی کشورهای خاورمیانه در اثر تنزل صادرات و بهای فرآورده های نفتی عملا از میزان هزینه های نظامی این کشورها کاسته است.

به رغم کاهش درآمدها، امارات متحده عربی در همان نخستین روز این نمایشگاه اقدام به خرید یک میلیارد و 360 میلیون دلار جنگ افزار کرد. امارات با کشور آفریقای جنوبی برای خرید پهپاد و همچنین با صربستان برای خرید توپخانه قراردادهایی به امضاء رسانده است.

فراوری نمایندگان جنگ افزار از کشورهای مختلف دنیا امیدوارند که به وسیله برگزاری این نمایشگاه در امارات بتوانند بر میزان فروش تسلیحاتی خود در خاورمیانه بیافزایند. دنیس مانتوروف، وزیر صنایع و بازرگانی روسیه (راست) از جمله شرکت نمایندگان در این نمایشگاه بود.

چین که دومین کشور برزگ صادرنماینده تسلیحات در دنیا است، با ارائه یک نمونه واقعی از موشک بالستیک دراگون فایر در نمایشگاه نظامی ابوظبی حضور یافته است. دیگر شرکت های اسلحه سازی در دنیا نیز تازه ترین دستاورها و نمونه هایی از تازه ترین موشک های فراوریی را در این نمایشگاه عرضه نموده اند.

بخشی از نمایشگاه نظامی ابوظبی به سلاح های سبک اختصاص دارد. تصویر: افسران ارتش امارات متحده عربی در حال آنالیز یکی از مسلسل های عرضه شده در نمایشگاه.

به ویژه حضور روسیه در نمایشگاه نظامی ابوظبی پررنگ است. نمایی از یکی از بخش های این نمایشگاه که به شرکت دولتی اسلحه سازی روسیه (Rosoboronexport) اختصاص دارد.

در کنار کشورهایی چون روسیه، آمریکا، چین یا آلمان که از فراورینمایندگان عظیم تسلیحات در دنیا محسوب می شوند، کشورهایی چون کره جنوبی در نمایشگاه نظامی ابوظبی حضور یافته اند تا محصولات خود از جمله خودروهای نظامی و زره پوش را عرضه نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "بازار داغ خرید و فروش تسلیحات در ابوظبی به روایت تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ خرید و فروش تسلیحات در ابوظبی به روایت تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید