اپل شاید M2 اکستریم را با 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی برای مک پرو معرفی کند

به گزارش وبلاگ پارسی، طبق گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد تراشه اپل M2 اکستریم که گفته می شود در مک پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت از 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی برخوردار خواهد بود.

اپل شاید M2 اکستریم را با 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی برای مک پرو معرفی کند

در حالی که انتظار می رفت در رویداد Peek Performance اپل از تراشه نوی برای مک پرو رونمایی شود، اپل ترجیح داد از مک استودیو رونمایی کند. دستگاه نوی که بیشتر شبیه به یک مک مینی است اما بسیار بلندتر و تراشه ای فوق العاده قدرتمند با نام M1 اولترا که در حال حاضر توانایی آن دو برابر بیشتر از تراشه M1 مکس اپل است چرا که اپل آن را از ترکیب دو تراشه M1 مکس تولید کرد. اما این طور که به نظر می رسد، اپل کار روی تراشه نو را از قبل آغاز کرده و قصد دارد آن را در کامپیوتر مک پرو نو استفاده کند. این تراشه طبق خبرهای منتشر شده M2 اکستریم نام خواهد داشت و گویا قدرتمندتر از M1 اولترا هم خواهد بود.

تراشه نوی که اپل روی آن مشغول کار است اصلا یک تراشه معمولی نیست. در حالی که تراشه M1 مکس برای بسکمک از شرکت های فعال در این زمینه نظیر اینتل و AMD یک پردازنده بسیار قدرتمند محسوب می شد و توانست حتی بسکمک از پردازنده های ساخت این دو شرکت را در انجام کارهای صنعتی کنار بزند، اپل از M1 اولترا رونمایی کرد که دو برابر قدرتمندتر و سریع تر از تراشه قبلی است.

در حالی که ادعا می شود در انجام کارهای گرافیکی، این تراشه حتی از RTX 3090 انویدیا هم بهتر عمل می کند، شاهد انتشار خبری در رابطه با تراشه اپل M2 اکستریم هستیم که گفته می شود از 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی بهره خواهد برد و این یعنی دو برابر M1 اولترا!

در حال حاضر مک پرو در قدرتمندترین مدل خود از 1.5 ترابایت حافظه رم (12 ماژول 128 گیگابایتی) بهره می برد و باید دید آیا مک پرو نو با وجود این تراشه بی نظیر، آیا مقدار رم بیشتری خواهد داشت یا خیر. متأسفانه اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار نداریم اما انتظار می رود حداقل مقدار رم به کار رفته در قدرتمندترین مدل سیستم نو، 1.5 ترابایت باشد.

در حال حاضر بسکمک از کاربران این موضوع را با شوخی مطرح می کنند که اپل M2 اکستریم از ترکیب دو تراشه M1 اولترا ساخته شده اما بعید نیست اپل با فناوری اولترافیوژن، این کار را انجام دهد. اگر شرکت بخواهد تراشه ای قدرتمندتر یا به طور دقیق تر دو برابر قدرتمندتر از M1 اولترا بسازد، ساده ترین روش همین ترکیب آن ها با یکدیگر است چرا که دقیقا می تواند به هدفی که دارد هم برسد.

مارک گورمن، یکی از وبلاگ پارسی وب سایت بلومبرگ که منبع خبری موثقی هم به شمار میرود معتقد است تراشه های نو اپل، مشخصات بسیار خوبی خواهند داشت که در زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.

  • M2: با 8 هسته پردازشی و 9 یا 10 هسته گرافیکی
  • M2 پرو: با 12 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی
  • M2 مکس: با 12 هسته پردازشی و 32 هسته گرافیکی
  • M2 اولترا: با 24 هسته پردازشی و 48 هسته گرافیکی
  • M2 اکستریم: با 48 هسته پردازشی و 96 یا 128 هسته گرافیکی

گویا تراشه های نسل آینده اپل به دو بخش تقسیم می شوند که یک بخش مخصوص کاربران عادی و دیگری برای کاربرانی است که کارهای بسیار سنگینی با محصول خود انجام می دهند. طبق دسته بندی گورمن، باید انتظار داشته باشیم مدل استاندارد و پرو برای کاربران عادی و مدل پرو تا اکستریم هم برای کاربران حرفه ای استفاده شوند.

پرو

  • مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی با تراشه M2 پرو و M2 مکس
  • آی مک پرو با تراشه M2 پرو و M2 مکس
  • مک استودیو با تراشه M2 مکس و M2 اولترا
  • مک پرو با تراشه M2 اولترا و M2 اکستریم
  • نمایشگر اپل پرو دیسپلی 7K

معمولی

  • مک بوک ایر با تراشه M2
  • مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2
  • با تراشه M2 و M2 پرو به عنوان جایگزین مدل مجهز به تراشه اینتل
  • آی مک با تراشه M2
  • نمایشگر اپل استودیو دیسپلی

گورمن همچنین پیش بینی کرد اپل از نسل دوم نمایشگر پرو XDR خود در کنار مک پرو نو رونمایی کند. او معتقد است این نمایشگر وضوح تصویری معادل 7K خواهد داشت و به تراشه ای از سری A اپل مجهز می شود که می تواند در بهبود پردازش تصاویر، ارتقای کیفیت آن ها و همچنین افزودن قابلیت های نو به دوربین این نمایشگر نظیر Center Stage کمک کند.

منبع: Pocketnow

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل شاید M2 اکستریم را با 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی برای مک پرو معرفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید M2 اکستریم را با 48 هسته پردازشی و 128 هسته گرافیکی برای مک پرو معرفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید