افزایش 10درصدی تعداد اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های اصفهان

به گزارش وبلاگ پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افزوده شدن تعداد بیش از 1700 قطعه شیء تاریخی ثبتی به منظور نمایش در موزه های جدیدالتاسیس استان اصفهان در سال 1398 خبر داد.

افزایش 10درصدی تعداد اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری امروز 31 فروردین ماه با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم ترین سیاست های اداره کل در دو حوزه میراث فرهنگی و گردشگری افزایش کمی و کیفی تعداد موزه های استان در راستای آشنایی هم وطنان و گردشگران با هویت اصیل ایرانی است.

او اضافه کرد: با توجه به افزایش 10درصدی تعداد موزه های استان در سال 1398 که به صورت مشارکتی و خصوصی راه اندازی شده اند، و به منظور افزایش کیفیت محتوایی این موزه ها، تعداد بیش از 1700 قطعه شیء تاریخی به منظور نمایش در اختیار این موزه ها قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر تعداد 21هزار و 762 قطعه شیء تاریخی در 36 موزه استان اصفهان در معرض نگاه علاقه مندان قرارگرفته که از این تعداد، 7416 قطعه، یعنی در حدود 35 درصد از این اشیاء، متعلق به 11 مجموعه دار بخش خصوصی در استان است.

منبع: میراث آریا

به "افزایش 10درصدی تعداد اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10درصدی تعداد اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید