آتش بس محور ملاقات اشرف غنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

به گزارش وبلاگ پارسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر غیرمنتظره به کابل با رئیس جمهور افغانستان درباره ادامه حمایت ها از نیروهای افغان و آتش بس گفت وگو کرد.

آتش بس محور ملاقات اشرف غنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پارسی، درحالیکه فرایند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نظامی جریان دارد و مذاکرات بین الافغانی نیز تا 16 دی به تعویق افتاده، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ پارسی بخوانید. (کلیک کنید)

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام نمود که در این ملاقات امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، یاسین ضیا رئیس ستاد ارتش افغانستان، فضل محمود فضلی رئیس اداره امور، راس ویلسون کاردار سفارت آمریکا و اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور داشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ پارسی بخوانید. (کلیک کنید)

براساس این بیانیه، دو طرف نگرانی خویش را درباره افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نموده و ژنرال میلی از حمایت دوامدار آمریکا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.

همچنین در این ملاقات، دو طرف درباره فرایند صلح، ضرورت کاهش فوری و چشمگیر خشونت ها و تامین آتش بس گفت وگو کردند.

ابتدای هفته جاری ژنرال میلر گفته بود که دستور دارد که تا 16 ژانویه (25 دی) سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به 2500 نفر کاهش دارد و تاکید نمود که این فرایند کاهشی جریان دارد.

این در حالی است که کنگره آمریکا هفته گذشته با تصویب لایحه ای کاهش بیشتر نیروها در افغانستان از سطح کنونی 4500 نفر را به گزارش دهی پنتاگون و سایر نهادها به کنگره و آنالیز شرایط افغانستان مشروط کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آتش بس محور ملاقات اشرف غنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس محور ملاقات اشرف غنی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید