5 فیلمی که در یک قدمی اسکار خارجی هستند

به گزارش وبلاگ پارسی، ایندی وایر در مطلبی به معرفی فیلم هایی پرداخته که بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در لیست نامزد های نهایی جایزه اسکار برترین فیلم بین المللی دارند.

5 فیلمی که در یک قدمی اسکار خارجی هستند

به گزارش ایسنا، اعضای آموزشگاه اسکار از تمامی شاخه در مرحبه نخست از میان 92 فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه برترین فیلم بین المللی، 15 فیلم را به عنوان نامزد های اولیه معرفی کردند.

و حالا در مرحله نهایی رای گیری آموزشگاه که از 27 ژانویه تا اول فوریه (7 تا 12 بهمن) ادامه خواهد داشت، تنها اعضایی که تمامی 15 فیلم را دیدن نموده باشند مجوز رای دادن برای انتخاب نامزد های نهایی این شاخه را خواهند داشت.

در مطلبی که ان تامپسون، اریک کوهن و دیوید ارلیش نویسندگان سینمایی نشریه ایندی وایر منتشر نموده اند، به شانس های اصلی کسب نامزدی در شاخه برترین فیلم بین المللی پرداخته و فیلم های ماشین منو بران ساخته ریوسوکه هاماگوچی (ژاپن)، انیمیشن فرار ساخته جوناس پوهر راسموسن (دانمارک)، دست خدا به کارگردانی پائولو سورنتینو (ایتالیا)، قهرمان از اصغر فرهادی (ایران) و بدترین آدم جهان به کارگردانی یوآخیم تریه (نروژ) به عنوان 5 شانس اصلی کسب نامزدی در این شاخه معرفی شده اند.

فیلم ماشین منو بران نماینده ژاپن در اسکار 2022 هم اکنون به عنوان شانس اصلی این شاخه محسوب می گردد که توجهات زیاد را از سوی انجمن های منتقدان سینمایی در آمریکا کسب نموده و بسیاری بر این باروند این فیلم می تواند اتفاق تاریخی که فیلم اَنگل در سال 2020 رقم زد را تکرار کند، اما باید به خاطر داشته باشیم اعضای رای دهنده آموزشگاه اسکار منتقد نیستند.

قهرمان نماینده سینمای ایران در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار در این مطلب شانس چهارم کسب نامزدی معرفی شده و فرهادی و سینمای ایران این فرصت را تا سومین جایزه اسکار خارجی را به نام خود ثبت کند.

فیلم فرهادی از 7 ژانویه به صورت محدود و از 21 ژانویه به صورت عمومی در سینما های آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون عرضه شده است و کمپانی آمازون پخش کننده این فیلم در آمریکا در کوشش است این شانس این فیلم برای اسکار سال جاری افزایش دهد.

لونانا: گاومیشی در کلاس (بوتان)، من مرد تو هستم (آلمان)، کوپه شمار 6 (فنلاند)، دعا برای ربوده شده (مکزیک) و آزادی بزرگ (اتریش) در رتبه های بعدی شانس های کسب نامزدی اسکار معرفی شده اند.

نامزد هایی نهایی اسکار 2022 روز 8 فوریه 2022 (19 بهمن) معرفی می شوند و مراسم اسکار نیز 27 مارس 2022 (7 فروردین) برگزار می گردد.

منبع: فرارو

به "5 فیلمی که در یک قدمی اسکار خارجی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فیلمی که در یک قدمی اسکار خارجی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید