سیستم فرمان پذیر چرخ های عقب مرسدس بنز EQS سالانه چقدر هزینه دارد؟

به گزارش وبلاگ پارسی، برای فعال کردن سیستم فرمان پذیری چهار چرخ در مرسدس بنز EQS، این کمپانی آلمانی سالانه 575 دلار از مشتریانش خواهد گرفت. این فناوری، چرخش 10 درجه ای چرخ های عقب را ممکن می نماید.

سیستم فرمان پذیر چرخ های عقب مرسدس بنز EQS سالانه چقدر هزینه دارد؟

وبلاگ پارسی - فرمان چرخ عقب فناوری جدیدی نیست و نیسان R31 اسکای لاین مدل سال 1985 پیشگام این سیستم بود. اما، مرسدس بنز با خودروهای پرچم دار احتراقی و الکتریکی خود توانسته است آن را به سطح کاملا جدیدی برساند.

به اسم مثال، جدیدترین مدل مرسدس بنز کلاس S و EQS دارای پیشرفته ترین نسخه این سیستم هستند که تا به امروز در یک خودروی تولیدی نصب شده است.

مرسدس بنز EQS

در مرسدس بنز EQS، چرخ های عقب دارای زاویه فرمان استاندارد تا 4.5 درجه هستند. اما در بازارهای دیگر این قابلیت به صورت آپشن وجود دارد و زاویه فرمان را به 10 درجه افزایش می دهد.

این فناوری پیشرفته در خودروهای تولیدی برای بازار ایالات متحده، جزو امکانات استاندارد است. در نسخه برقی، شعاع چرخش به 10.9 متر (35.7 فوت) کاهش می یابد که برای چنین خودروی عظیمی بسیار چشم گیر است.

نحوه کارکرد سیستم چهار چرخ فرمان پذیر

این قابلیت تا سرعت حداکثر 60 کیلومتر بر ساعت، چرخ های عقب را در جهت مخالف چرخ های جلو می چرخاند تا شعاع چرخش کاهش یابد. بالاتر از این سرعت، هر چهار چرخ در یک جهت می چرخند تا ثبات خودرو را بهبود ببخشند و فرمان گیری (هندلینگ) را دقیق تر و راحت تر نمایند.

به گفته مسئولان مرسدس بنز، در این سیستم از یک موتور الکتریکی استفاده می گردد که به یاری تسمه محرکی در محور عقب، محور چرخ را راهنمایی می نماید. این حرکت باعث تنظیمات محوری روی محور چرخ می گردد.

سیستم پیشرفته فرمان عقب به اسم تجهیزات استاندارد در ایالات متحده ارائه می گردد. اما مرسدس بنز EQS در آلمان با تنظیمات سطح پایین تر RWS مجهز شده است.

مشتریان هنگام سفارش خودرو می توانند فرمان 10 درجه ای را به اسم امکانات اختیاری داشته باشند و مرسدس حتی پس از تحویل سدان برقی کاملاً عظیم، روش دیگری برای دسترسی به این فناوری ارائه می دهد.

با تبدیل شدن خودروها به رایانه متحرک، مرسدس بنز ضمن پشتیبانی از به روزرسانی های بی سیم، روزبه روز در این فناوری پیشرفت می نماید. EQS مثال مهمی است. زیرا مالکان می توانند با یاری به روزرسانی OTA، سیستم فرمان 10 درجه ای چرخ های عقب را پس از خرید فعال نمایند.

هزینه استفاده از این فناوری چقدر است؟

به این معنا که خودرو از ابتدای کار این ویژگی را دارد. اما به وسیله نرم افزار مسدود شده و هزینه باز کردن قفل آن سالانه 489 یورو (حدود 575 دلار) است. اما اگر فردی سه سال اشتراک داشته باشد، با پرداخت تنها 1116 یورو (1376 دلار) حدود 300 یورو (353 دلار) تخفیف خواهد گرفت.

سفارش پیشرفته ترین سیستم فرمان جهان به بسته پارکینگ با دوربین 360 درجه نیاز دارد. همان طور که در مرسدس بنز S کلاس به همراه این سیستم ها عرضه می گردد.

جالب اینجا است که اگر خودرو با لاستیک های مختلط کار کند، نمی توان فناوری فرمان چهار چرخ را در اختیار داشت که برای EQS صدق نمی نماید. زیرا فقط نسخه احتراقی آن از این نوع لاستیک استفاده می نماید. فعال کردن فرمان چهار چرخ پس از خاموش کردن خودرو و قبل از روشن کردن مجدد آن حدود دو دقیقه طول می کشد.

مرسدس بنز EQS

کمی ناامیدنماینده به نظر می رسد که بدانید خودروی شما از قبل دارای این ویژگی است ولی نمی توانید از آن بهره ببرید. اما از سوی دیگر، انعطاف پذیری ارائه شده به وسیله به روزرسانی های OTA بسیار عالی است.

مرسدس بنز اولین خودروسازی نیست که در قبال ارائه امکانات سفارشی از مشتریان خود پول دریافت می نماید و مطمئنا آخرین خودروساز نخواهد بود. در آینده ای نه چندان دور، فولکس واگن ممکن است بابت یک ساعت دسترسی به فناوری رانندگی خودران، تقریباً 8 دلار از مشتریان بگیرد.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "سیستم فرمان پذیر چرخ های عقب مرسدس بنز EQS سالانه چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم فرمان پذیر چرخ های عقب مرسدس بنز EQS سالانه چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید