دلورین آلفا 5؛ یک کوپه تمام برقی با بزرگترین درب های گولینگ!

به گزارش وبلاگ پارسی، شرکت خودروسازی DeLorean این روز ها با یک خودروی نو بازگشته و آماده استقبال از آینده با سوار شدن بر خودروی برقی Alpha5 خود است.

دلورین آلفا 5؛ یک کوپه تمام برقی با بزرگترین درب های گولینگ!

به گزارش وبلاگ پارسی، این مدل مانند مدل اسپرت DMC-12 این شرکت، به شکل یک کوپه شیک با درب های گولینگ طراحی شده است. تنها درب های بزرگ لولایی بالا و پنجره های شیشه ای این خودروی عجیب مانند DMC-12 است و سایر بخش ها بصورت کاملا مدرن طراحی شده اند.

خودروی آلفا 5 مانند خودرو های برقی امروزی، دارای چرخ های بزرگ و چراغ های باریک در جلو و عقب می باشد. بدنه خمیده آن میزبان درگاه شارژ در گلگیر جلویی سمت راننده است، بنابراین دیگر احتیاجی به باز کردن صندوق عقب برای دسترسی به درپوش بنزین نیست. روکش دو رنگ و خط سقف متحرک این خودرو یادآور خودرویی است که در فیلم بازگشت به آینده معروف شده بود. خازن flux capacitor در فیلم یاد شده امکان سفر در زمان را فراهم می کرد. در داخل آلفا 5 خازن flux capacitor جای خود را به دو جایگاه عقب داده است.

همچون جدیدترین خودرو های الکتریکی رده بالا، دلورین استفاده از کنترل های معمولی را از بین برده است و همه چیز را در یک صفحه لمسی کنسول وسط تعبیه نموده است. راننده از یک فرمان flat-bottomed (زیرتخت واقعی) و ابزار کاملا دیجیتال بهره می برد. دسترسی به جایگاه های عقب با توجه به پهن بودن درب های گولینگ و عدم وجود ستون B باید آسان باشد. دلورین نسبت به جزئیات مربوط به پیشرانه ابراز نگرانی می نماید، اما می گوید آلفا 5 به 3.4 ثانیه برای رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) احتیاج دارد.

بعلاوه دارای بسته باتری با ظرفیت بیش از 100 کیلووات ساعت است که برای برد بیش از 300 مایل (483 کیلومتر) مناسب است. تمام این مشخصات عملکرد مدل پایه این خودرو را نشان می دهند و به احتمال خیلی زیاد، مدل های پیشرفته تری نیز در راه هستند. مدل چوبی DMC-12 به طرز شگفت انگیزی به جزئیات پرداخته است. این خودرو بسیار بزرگتر از اجداد خود است و در هنگام بسته شدن درب های گولینگ مقدار آن به طول 4995 میلی متر، عرض 2044 میلی متر و ارتفاع 1370 میلی متر می رسد. دلورین می گوید فراوری این خودرو را به ایتالیا واگذار نموده است، در حالی که پیشرانه به وسیله یک تامین کننده بریتانیایی ارائه خواهد شد.

به گفته این شرکت، تنها 88 خودرو از این مدل ساخته خواهد شد. یک کوپه اسپرت با موتور V8 نیز پس از آن فراوری خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، دلورین احتمالاً یک سدان الکتریکی و حتی یک SUV هیدروژنی نیز روانه بازار می نماید. دلورین آلفا 5 پس از عرضه عمومی در ماه آگوست در Pebble Beach، در سال 2024 وارد خط فراوری خواهد شد.

منبع: motor1

منبع: فرارو

به "دلورین آلفا 5؛ یک کوپه تمام برقی با بزرگترین درب های گولینگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلورین آلفا 5؛ یک کوپه تمام برقی با بزرگترین درب های گولینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید